اخبار داغ

در عادی سازی روابط به اسرائیل کمک می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا: ما به تقویت روابط فزاینده اسرائیل با بحرین، مراکش، امارات و همچنین با سودان که توافقنامه ابراهیم (سازش) را امضا کرده و کوزوو که روابط خود را با اسرائیل در ابتدای سال برقرار کرد، کمک می‌کنیم. در اقدام بعدی نیز برای تعمیق روابط […]

اشتراک گذاری
27 شهریور 1400
119 بازدید
کد مطلب : 133423

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

ما به تقویت روابط فزاینده اسرائیل با بحرین، مراکش، امارات و همچنین با سودان که توافقنامه ابراهیم (سازش) را امضا کرده و کوزوو که روابط خود را با اسرائیل در ابتدای سال برقرار کرد، کمک می‌کنیم.

در اقدام بعدی نیز برای تعمیق روابط دیرینه اسرائیل با مصر و اردن که از جمله شرکای حیاتی برای آمریکا، اسرائیل و فلسطین محسوب می‌شوند، نهایت تلاش خود را به کار می‌بندیم.

در سومین اقدام نیز، کشور‌های بیشتری را تشویق خواهیم کرد تا از مسیر امارات، بحرین و مراکش پیروی کنند.

ما قصد داریم حلقه دیپلماسی مسالمت آمیز را گسترش دهیم، زیرا این اقدام به نفع کشور‌های منطقه و جهان است که مانند هر کشور دیگری با اسرائیل رفتار کند.

عادی سازی سبب ثبات، همکاری بیشتر و پیشرفت متقابل می‌شود و این‌ها مواردی هستند که در حال حاضر منطقه و جهان به شدت به آن نیازمند اند.

نشست مجازی مقامات آمریکا، اسرائیل، امارات، مراکش و بحرین به مناسبت سالگرد روند سازش رژیم اسرائیل با برخی کشور‌های عربی برگزار و مقامات حاضر نیز از توافقات حاصل‌شده برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که سبب باز شدن سفارتخانه‌ها، برقراری پرواز‌های مستقیم و حصول توافقاتی برای تحکیم روابط اقتصادی شده است، تمجید کردند.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در این نشست گفت:

در روز‌های آتی به بحرین سفر خواهم کرد.

درب باشگاه توافقات ابراهیم به روی اعضای جدید باز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *