اخبار داغ

انتصابات در مسجدسلیمان بزرگ تا چه اندازه بر مبنای شایستگی و تخصص است؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از عصر اولین ها،  طی ماه های اخیر آشفتگی در انتصابات مسجدسلیمان بزرگ به حدی رسیده که کمتر کسی توان انکار آن را دارد و هر از چندگاهی مردم، فعالان سیاسی، اجتماعی و همچنین کارمندان دولت از هر طیف و جناحی را دچار بهت و حیرت […]

اشتراک گذاری
20 شهریور 1400
118 بازدید
کد مطلب : 132460

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از عصر اولین ها،  طی ماه های اخیر آشفتگی در انتصابات مسجدسلیمان بزرگ به حدی رسیده که کمتر کسی توان انکار آن را دارد و هر از چندگاهی مردم، فعالان سیاسی، اجتماعی و همچنین کارمندان دولت از هر طیف و جناحی را دچار بهت و حیرت می‌کند.
در این بین به رغم انتقادات وارده اما پایداری وضعیت موجود، عدم تبیین شاخص ها در خصوص انتصابات و رزومه‌سازی‌ها به گونه‌ای است که ابتدایی ترین قواعد آن نیز از سوی برخی مدیران استان زیرپا گذاشته می‌شود. شاید اگر کمترین قانون و نظارتی وجود داشته باشد، کسی که سابقه اش کارشناس یکی از بخشداری های اندیکا بوده است کمتر میشد احتمال داد یک شبه بعنوان معاون فرماندار مسجدسلیمان منصوب شود!
و باز اگر نظارتی وجود داشت احتمال این که در شهرستان اندیکا فرماندار، معاون،رئیس حراست و….. همچنین بخش عمده ای از روسای ادارات از طیف خاص باشند را ضعیف تر می نمود.

اینها تنها بخشی از فهرست طولانی انتصابات شهرستان های مسجدسلیمان،لالی،هفتکل و اندیکا طی مدت چندماه اخیر بوده است.
آن چه این روزها در شهرستان های مسجدسلیمان؛ اندیکا،لالی و هفتکل رقم می خورد نشان می دهد که وابستگی به جناح و طیفی خاص در اولویت انتصاب ها قرار دارد.
هیچ چیز برای آینده یک جامعه بدتر از این نیست که بی قانونی به یک روال معمول تبدیل شود.

به باور برخی کارشناسان،فعالین سیاسی و اجتماعی ریشه عقب ماندگی این روزهای مسجدسلیمان بزرگ در بی توجهی به مُرّ قانون است و مسؤولیت آن نیز بر عهده کسی جز نماینده عالی دولت(فرماندار) و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این حوزه بزرگ در مجلس نیست.

در حوزه مسجدسلیمان بزرگ طوایف مختلفی، نخبگان و افراد شایسته بسیاری هستند که از مدیران ارشد استان نیز انتظار می‌رفت که شخصیت‌ها و افراد با تراز بالا و با وجهاتی در ادارات این حوزه بزرگ انتصاب شوند اما آن چیز که حیرت همه را برانگیخته، اصرار بر به‌کارگیری برخی افراد کم تجربه و بعضا فاقد رزومه در پست های مدیریتی و سپردن مسئولیت به آن هاست.

سوالی که علیرضا ورناصری نماینده مجلس و سایر مدیران استان باید پاسخ دهند این است که چند درصد انتصابات ماه های اخیر حوزه مسجدسلیمان بزرگ را صرفاً بر اساس شایستگی و تخصص و بدون توجه به منافع شخصی و گروهی و طایفه ای انجام داده‌اند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *