اخبار داغ

عمارت نواب یزد، عمارتی به فراموشی سپرده شده

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، عمارت تاریخی نواب به دنبال حساسیت عموم جامعه از خطر تخریب نجات یافت و به اهتمام تلاش‌های دوستداران و اداره میراث فرهنگی حالش بهتر است. عمارت نواب بنایی تاریخی با معماری معاصر است که روزگاری برای خود عظمت و شانی داشت ولی به دنبال بی‌توجهی مالکان حال و روز ناخوشی […]

اشتراک گذاری
01 شهریور 1400
164 بازدید
کد مطلب : 110539

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، عمارت تاریخی نواب به دنبال حساسیت عموم جامعه از خطر تخریب نجات یافت و به اهتمام تلاش‌های دوستداران و اداره میراث فرهنگی حالش بهتر است.

عمارت نواب بنایی تاریخی با معماری معاصر است که روزگاری برای خود عظمت و شانی داشت ولی به دنبال بی‌توجهی مالکان حال و روز ناخوشی به خود گرفت.

تداوم این ناخوشی‌ها و خطر تخریب بیخ گوش این میراث تاریخی وجود دارد و با این وجود مالکان بنا هیچ اقدامی نسبت به حفظ آن نداشتند و گویا آنطور که به نظر می‌رسد حفظ این میراث جز از سوی دوستداران میراث فرهنگی امکان پذیر نبود.

چندی پیش با صدای مطالبات عمومی و حساست جامعه میراث فرهنگی و گروه‌های جهادی دوستدار میراث نسبت هب حفظ این بنا اقدام کردند و دادستان یزد مستقیما وارد عمل شده و دستور داد.

حالا بعد از گذشت چند وقت میراث فرهنگی در خصوص ساماندهی این بنا و استحکام بخشی پشت بام آن اقدام کرده،، هر چند که هنوز این بنای دارای مالکیت شخصی باید بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *