اخبار داغ

ارتقای جایگاه مادری برای افزایش فرزندآوری

متاسفانه در سالهای اخیر جایگاه “مادری” تنزل پیدا کرده و برای بانوان، ارزش های دیگری مهم تر از مادر شدن تلقی میشود. بانویی که چهار فرزند دارد باید با افتخار بگوید که این تعداد فرزند دارم و نباید جایگاهش پایین تر از زنان شاغل و کارآفرین باشد. لازم است رسانه ها در این زمینه فرهنگسازی […]

اشتراک گذاری
15 مرداد 1400
227 بازدید
کد مطلب : 93624

متاسفانه در سالهای اخیر جایگاه “مادری” تنزل پیدا کرده و برای بانوان، ارزش های دیگری مهم تر از مادر شدن تلقی میشود. بانویی که چهار فرزند دارد باید با افتخار بگوید که این تعداد فرزند دارم و نباید جایگاهش پایین تر از زنان شاغل و کارآفرین باشد. لازم است رسانه ها در این زمینه فرهنگسازی کنند و به آن اهتمام ورزند. مبلغان نیز باید دغدغه مندانه بر روی آسیب های تهدید نسل تمرکز کنند.

اگر بتوانیم برای عموم مردم، تاثیر آسیب های سالخوردگی بر روی جمعیت و بیکاری را تبیین کنیم، در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

درواقع، باید تاکید بر روی فرزند آوری به خاطر خود خانواده ها باشد؛ در غیر این صورت مخاطب احساس می کند که جامعه نیاز به فرزند دارد.

اگر ناخواسته به مردم القا شود که جامعه نیاز به فرزند دارد (برای نیروی اشتغال و یا سایر موارد)، بیشتر به شبهات دامن زده می شود و مردم می گویند که اگر جامعه نیاز به فرزند دارد چرا ما باید هزینه این فرزند آوری را بدهیم!

رسانه ها باید بر روی موضوعاتی پیرامون جمعیت و فرزندآوری تاکید کنند؛ نباید مردم احساس کنند که باید به هر قیمتی فرزندآور باشند.

اکنون یکی از آسیب های روانی جدی در جامعه، مربوط به تک فرزندی است که  روانشناسان ۲۷ آسیب را برای فرزندان و خانواده ها بیان کرده اند.

اگر به موضوع آسیبهای تک فرزندی پرداخته نشود در آینده با سالمندان سرراهی مواجه خواهیم شد که به خاطر تک فرزندی تنها مانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *