اخبار داغ

رسانه دیکتاتورها یا تروریست‌ها هدف آمریکا قرار نمی‌گیرد!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، اقدام آمریکا در مسدود کردن وبسایت‌های همسو با جریان مقاومت «به بهانه‌های واهی» را محکوم کرد. سید حسن نصرالله: اقدام آمریکا علیه برخی وبسایت‌ها اتفاقی نیست چرا که اغلب آنها وابسته به مقاومت بود، این سایت‌ها در قبال مسائل بی‌اعتنا نبودند؛ در خصوص […]

اشتراک گذاری
05 تیر 1400
130 بازدید
کد مطلب : 56043

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، اقدام آمریکا در مسدود کردن وبسایت‌های همسو با جریان مقاومت «به بهانه‌های واهی» را محکوم کرد.

سید حسن نصرالله:

اقدام آمریکا علیه برخی وبسایت‌ها اتفاقی نیست چرا که اغلب آنها وابسته به مقاومت بود، این سایت‌ها در قبال مسائل بی‌اعتنا نبودند؛ در خصوص فتنه‌ها و مسائل مختلف موضعگیری می‌کردند، ادعاهای آمریکا در خصوص حقوق بشر و آزادی بیان صرفا ادعاهای دروغ است،در عین حال ما شاهدیم که رسانه‌های رژیم‌های دیکتاتوری و حتی گروههای تروریستی هدف آمریکا قرار نمی‌گیرد.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه مانع اصلی تقویت ارتش لبنان، آمریکاست اظهار داشت:

آمریکایی‌ها حمایت لجستیک از ارتش لبنان را اینطور توجیه می‌کنند که هدفشان مقابله با حزب‌الله است.

آمریکا از طریق ایجاد تردید در میان مردم دنبال تحریک افکار عمومی علیه حزب‌الله است.

حزب‌الله اساسا در همه سخنان و مواضع آشکار و پنهان‌، خواستار تقویت ارتش لبنان شده است.

ما خواستار تقویت پدافند هوایی ارتش لبنان و حفظ کرامت ملت لبنان در مقابل تجاوزهای رژیم صهیونیستی هستیم.

ما حتی از برخی کشورهای دوست خواستار کمک تسلیحاتی به ارتش لبنان شدیم و حتی سفر وزیر دفاع وقت ایران را هم ترتیب دادیم اما تصمیم سیاسی در بیروت مانع شد..

ارتش لبنان ضامن اصلی امنیت، ثبات و وحدت لبنان است.

کسی که می‌گوید حزب‌الله مانع تقویت ارتش لبنان است، بگوید چطور مانع هستیم؟

مانع اصلی تقویت ارتش لبنان دولت آمریکاست زیرا از این ارتش می‌ترسد که در مقابل دست‌پروده‌اش اسرائیل قرار بگیرد.

در فرهنگ ما [مقاومت] ارتش یک ضلع مثلث «معادله طلایی» است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ایران به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کندو مذاکرات وین صرفا هسته‌ای است نه پرونده‌های منطقه، بیان کرد:

برخی هنوز مصر هستند که مسئولیت تشکیل دولت لبنان را گردن حزب‌الله یا ایران بیندازند، برخی افراد غیرمنصف می‌گویند که حزب‌الله به درخواست ایران تشکیل دولت را به تعویق انداخته تا نتیجه مذاکرات وین روشن شود. من که قبلا این را توضیح داده بودم.

یا می‌گویند حزب‌الله مانع تشکیل دولت است تا نتیجه مذاکرات ایران و عربستان روشن شود

در مذاکرات وین هیچ چیزی جز مسئله هسته‌ای بحث نمی‌شود.

ایران اصلا نپذیرفته که درباره موضوع دیگری در وین بحث شود [که بخواهد درباره منطقه و لبنان صحبت کند].

نه درباره موشک‌های بالستیک و نه درباره پرونده‌های منطقه‌ای مذاکره‌ای نشده است.

در مذاکره ایران و عربستان هم درباره چیزی جز روابط دوجانبه مذاکره نشده هر چند عربستان تلاش کرده که موضوع یمن را نیز بررسی کند چرا که او نیاز دارد

جمهوری اسلامی ایران به نیابت از هیچ کس مذاکره نمی‌کند نه به نیابت از لبنانی‌ها و سوری‌ها نه به نیابت از فلسطین و یمن و حتی افغانستانی‌ها.

هدف حزب‌الله در پرونده تشکیل کابینه، رسیدن به جایی است که مورد توافق رئیس جمهور و نخست‌وزیر مکلف است

دبیر کل حزب الله لبنان:

طرح نبیه بری (رئیس پارلمان لبنان) برای تشکیل دولت، هنوز برقرار است.

از زمان مأمور شدن سعد الحریری برای تشکیل کابینه، ما هم خواستار تشکیل شدن دولت بودیم و من اولین کسی بودم که برحی حل مشکل از دوستان خود کمک خواستیم و آن دوست ما، رئیس نبیه بری است.

برخی توافق برای ۲۴ وزیره شدن دولت را خطر احساس کردند و تحلیل و تفسیرهای اشتباه کردند و بر اساس همین اشتباه موضع گرفتند.

ما هرگز به سه‌گانه شدن تعداد وزارتخانه‌های دولت فکر نکردیم. ما هم طرح نکردیم. کسی دیگر طرح کرد و ما هم قبول نکردیم.

عبارت سه‌گانه هشت‌تایی درست نیست. ۲۴ وزیری که روی آنها توافق شده جز دو تای آخری، هیچ سه‌گانه‌ای بینشان نیست.

باسیل [وزیر خارجه سابق] از جانب مسیحیان با ما صحبتی نکرده که برخی می‌گویند به ما اختیار تام داده است. او هم از دوست خود درخواست کمک کرده است.

آنانکه بعد از سخنان باسیل حمله را شروع کردند، دلیلی بر این است که نمی‌شنوند و اگر بشنوند فکر نمی‌کنند و اگر فکر کنند [و بفهمند هم] منکر می‌شوند چون کینه‌توزند.

هدف [در موضوع تشکیل کابینه] رسیدن به جایی است که مورد رضایت میشل عون [رئیس‌جمهور] و سعد الحریری [مأمور تشکیل دولت] باشد.

در پرونده بحران [تشکیل] دولت، ما بی‌طرف نیستیم. جایی هستیم که حق باشد.

تکرار می‌کنم، اگر دولت ناتوان بماند (در تأمین سوخت کشور) سراغ ایران خواهیم رفت

سید حسن نصرالله اظهار داشت:

بار دیگر وعده‌ای که دادم برای تجهیز لبنان به مشتقات نفتی بار دیگر تأکید می‌کنم و اگر دولت نتوانست، ما سراغ ایران خواهیم رفت، برخی در لبنان گفتند [حزب‌الله با خرید بنزین و گازوئیل از ایران] سید می‌خواهد لبنان تحت تحریم قرار بگیرد، وقتی ما از طریق دولت یا بانک مرکزی این کار را نکنیم، این شیوه تحت تحریم قرار نمی‌گیرد،اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، بفرماید و کمک کند.

چرا کرامت مردم را زیر پا می‌گذارید و اجازه می‌دهید مردم برای بنزین در این صف‌های طولانی قرار بگیرند، ما اصلا تصور نمی‌کردیم روزی برسد که مجبور باشیم به فکر تأمین بنزین و گازوئیل کشور باشیم، شما که در برج عاج خود نشسته‌اید و می‌گویید این نه، آن نه، و هیچ راهکاری را اجازه نمی‌دهید پس چکار می‌کنید؟

چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ده میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی آمد چیزی از این ده میلیون را صرف مردم لبنان کند؟ عربستان نیز قبلا گفت چند میلیون دلار در لبنان هزینه کرده، شما بگویید این میلیون‌ها دلار کجا رفته است؟ برخی مردم برای غذای خود در زباله‌گردی می‌کنند اما برخی نشسته‌اند و مقابل راهکارهای مختلف مانع ایجاد می‌کنند.

با این وضعیت کشور به سوی حذف یارانه‌ها می‌رود، چرا که بانک مرکزی می گوید من دیگر پول ندارم.در چنین وضعیتی، روز به روز خبر خواهد رسید که یارانه این، یارانه آن یکی یکی حذف می‌شود، در این بحران هر کس مسئولیت را به گردن دیگری می‌اندازد.

تشکر نصرالله از دولت و مقاومت عراق

دبیر کل حزب الله لبنان گفت:

از عراق تشکر می‌کنیم که با وجود شرایط سخت در این کشور، تصمیم به همکاری با لبنان در موضوع یک میلیون تن نفت گرفت، از فرماندهی کتائب حزب‌الله عراق تشکر می‌کنیم که اعلام کرد که حاضر است بخشی از معادله منطقه‌ای برای حمایت از قدس شریف و مسجدالاقصی باشد، از دولت و مقاومت عراق تشکر می‌کنم.

از همه کسانی که می‌خواهند لبنان پایدار بماند تشکر می‌کنم و محکوم می‌کنیم همه آنان که لبنان را محاصره و آن را تحریم کرده‌اند و مانع می‌شوند که کسی به لبنان کمک کند و در رأس همه آنان شیطان بزرگ آمریکا؛ دوست برخی‌ها در لبنان که گرسنگی‌ می‌کشند و دردمندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *