اخبار داغ

نگاهی به امکانات تفریحی – ورزشی اهواز به روایت سید مهدی یرافی کاندیدای ششمین انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اهواز

تداوم مشکلات و افزایش آنها در سالهای گذشته و عدم چاره جویی برای حل مناسب آن مشکلات بویژه در بحث فضاها و امکانات تفریحی و ورزشی، اهواز را به مرحله بحران رسانده است زیرا هیچ تناسبی میان پارکها، بوستانها، وسایل و تجهیزات ورزشی و زیرساخت‌های پراکنده شده در برخی مناطق شهر با جمعیت رو به […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
73 بازدید
کد مطلب : 54322

تداوم مشکلات و افزایش آنها در سالهای گذشته و عدم چاره جویی برای حل مناسب آن مشکلات بویژه در بحث فضاها و امکانات تفریحی و ورزشی، اهواز را به مرحله بحران رسانده است زیرا هیچ تناسبی میان پارکها، بوستانها، وسایل و تجهیزات ورزشی و زیرساخت‌های پراکنده شده در برخی مناطق شهر با جمعیت رو به افزایش اهواز وجود ندارد.
طبیعت برخی شهرهای کشور بگونه ای است که اگر هم امکانات تفریحی کافی در آن شهرها نباشد، اما وجود مناظر طبیعی، جنگلها، باغات و… در نزدیکی آن شهرها، باعث می شود که نقص و کمبود فضاهای تفریحی برای ساکنان به آن صورت حس و لمس نشود و آنها برای استراحت و تفریح و حتی ورزش به نقاط نزدیک به شهرشان بروند. اما بدلایل آب و هوایی بویژه ماههای گرم سال در اهواز چنین وضعیتی برای اهواز موجود نیست و تنها روزنه تفریح و استراحت مردم مختصر فضاهای موجود است که متاسفانه جوابگوی بخش کمی از جمعیت هم نیست.
بدلایل مختلف بویژه درآمد قابل قبول شهرداری حق واقعی اهواز این است که فضاهای ورزشی ، تفریحی بگونه ای متناسب با جمعیت میان همه مناطق و محلات توزیع شود.
چگونگی پر شدن وقت شهروندان مسئله مهمی است که متاسفانه مورد غفلت مسئولین قرار گرفته است.
به عنوان مثال ظرفیت های چون پارک بزرگ شهروند که برغم صرف هزینه های هنگفت جهت احداث بشکل متروکه تبدیل شده یا پارک حجاب با قدمت چند دهه سرویس دهی و خاطره در مرکز اهواز(مابین لشکراباد و کمپلو) یا پارک های ویژه بانوان و … قابل ذکر میباشد که به دلیل عدم برنامه ریزی علمی و عملی و عدم وجود متولی مشخص در حال تخریب میباشند.
این پارک ها از حیث مساحت می توانند بخش قابل توجهی از خلاء موجود و کمبود شدید را پر کند که لازمه این امر تغییر نگاه مسئولین مربوطه نسبت به ضرورت توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی شهر دارد.
بنده شورای فعلی را بدلیل اینکه طی مدت فعالیت خود نتوانست در این زمینه کار برجسته برای مردم انجام دهد و از مشکلات مردم کم کند، مورد خطاب قرار نمی دهم و بطور طبیعی از شورای ششم (که هنوز متولد نشده) می خواهم در کنار سایر وظایف، توجه مضاعفی نسبت به توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی شهر اهواز از جمله پارک شهروند،حجاب و بانوان داشته باشند.
در یادداشت های قبلی به مسائل مهمی چون تعیین تکلیف زمین های خاکی و تبدیل آنها به سرانه فضای سبز با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف در قالب تعهدات اجتماعی و لزوم تشکیل و ایجاد کمربند سبز سخن به میان آمد.
البته رسیدگی به تثبیت کاربری، بهسازی و نگهداری زمین های خاکی فوتبال، چمن های مصنوعی، پارک ها و فضای سبز نیاز به عزم ملموس و واقعی و نه شعار دارد.
بدون شک خواسته من و همشهریان از شورای متولد نشده ششم، برنامه ریزی و سیاست گذاری براساس اولویت ها و نیازهای شهروندان اهوازی میباشد که امیدوارم با انتخاب اشخاص مقبول و برنامه محور محقق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *