اخبار داغ

انتخابات در ۲۲ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز علی لاریجانی رییس پیشین مجلس و از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری که صلاحیتش توسط شورای نگهبان احراز نشد در نامه‌ای به این شورا خواست دلایل عدم احراز صلاحیتش اعلام شود. عباسعلی کدخدایی دبیر شورای نگهبان در پاسخ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که در قانون حق اعتراض […]

اشتراک گذاری
22 خرداد 1400
147 بازدید
کد مطلب : 54355

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، امروز علی لاریجانی رییس پیشین مجلس و از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری که صلاحیتش توسط شورای نگهبان احراز نشد در نامه‌ای به این شورا خواست دلایل عدم احراز صلاحیتش اعلام شود.

عباسعلی کدخدایی دبیر شورای نگهبان در پاسخ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که در قانون حق اعتراض و اعلام عمومی به عدم احراز صلاحیت پیش‌بینی نشده است. در واکنش به این مطلب، لاریجانی نوشت مطابق دستور حاکمیتی رهبر معظم انقلاب در پی ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۹۵ در صورت درخواست داوطلبان شورای نگهبان موظف است دلایل خود را به صورت مکتوب ارائه کند.

شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز اعلام کرد دولت در ارتباط با مطالب مطرح شده در مناظره‌ها، ۳۰ مورد را برای پاسخ‌گویی به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات فرستاده اما تنها چهار موردش را تایید کرده‌بودند و برای پاسخ‌بدان هشت‌دقیقه وقت داده‌بودند و دولت این وقت را به رسمیت نمی‌شناسد و از آن استفاده نمی‌کند.

امروز سومین و آخرین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان دغدغه‌های مردم برگزار شد.

عبدالناصر همتی در آغاز مناظره اعلام کرد که از وقت تخصیص داده شده به او برای پاسخگویی به اتهامات ریگر نامزدها استفاده نمی‌کند.

درباره مشکلات اقتصادی همتی گفت دوستان به روبناها می‌پردازند. بدون اعاده رشد اقتصادی پنج درصدی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و این هم مستلزم ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاری است. او تاکید کرد بدون تعامل با دنیا نمی‌توانیم زندگی کنیم و اول باید مشکل تحریم را حل کنیم. علت اینکه از برجام نفع نبردیم همکاری کاسبان تحریم در داخل با ترامپ بود.

همتی از رویکرد دولت به بورس هم انتقاد کرده و گفت نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و گفته دعوت مردم به بورس صحیح نیست و رهبری در نامه‌ای به رییس جمهوری خواسته‌اند هشدار او جدی گرفته شود. همتی اسامی ۱۱ ابربدهکار بانکی را هم به رییسی ارایه داد تا اعلام کند و تاکید کرد مربوط به دوره ریاست او نبوده‌اند.

ابراهیم رییسی گفت اصلاح دولت و مبارزه با فساد، حمایت از خانواده و اقشار محروم و حمایت از کسب و کارها برای جهش تولید سه برنامه او برای رفع مشکلات کشور است. رئیسی در پاسخ به انتقاد مهرعلیزاده و همتی از او برای برگزاری تجمع در خوزستان گفت که سفرش با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا بوده و به توصیه‌های کارشناسان توجه کرده اما رییس جمهوری چرا در نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به توصیه کارشناسان برای ایجاد محدودیت توجه نکرده است؟

درباره گرانی بنزین گفت تصمیم‌گیرنده خود دولت بوده و فقط برای هماهنگی در شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شده. در پاسخ به مهرعلیزاده که خواهان عفو محکومان آبان ۱۳۹۸ شده بود گفت همان موقع رهبرمعظم انقلاب همه راعفو کردند و فقط کسانی که با خارج در ارتباط بودند یا مساله دیگری داشتند ماندند.

محسن رضایی مشکلات را منظومه‌ای و مرتبط با هم دانست و راه حل را ایجاد دو جراحی بزرگ یکی در ساختار کشور و دیگری در اقتصاد دانست. اقتصاد زندگی، اقتصاد استانی و اقتصاد ملی سه برنامه اصلی او برای کشور هستند. او برنامه‌های خود درباره استان‌ها، یارانه و زنان خانه‌دار را تکرار کرد.

سعید جلیلی گفت دغدغه‌های مردم و پاسخ‌ها مشخص است اما سوال مردم این است که چرا این مسایل حل نشده و راه حل‌ها پایدار نیست؟ جلیلی مجددا ایده تعامل با همه کشورها و معطل چند کشور غربی نشدن را مطرح کرد این نظر جلیلی چندین بار مورد انتقاد همتی قرار گرفت و او تاکید کرد تا زمانی که مشکل با FATF حل نشده باقی کشورها نیز با ما تعامل نخواهند کرد.

علیرضا زاکانی ام‌المسائل کشور را تورم و گرانی دانست و خود را صدای مظلومین و غارت‌شدگان معرفی کرد. او با نشان دادن نامه‌ای ادعا کرد که همتی در شهریور ۱۳۹۸ افزایش قیمت بنزین تا پنج هزار تومان و گازوئیل تا یک هزار تومان را توصیه کرده که همتی در پاسخ گفت واقعیت تحریف شده است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی مشکل کشور را در عدم توازن توزیع امکانات در استان‌ها دانست و اینکه برای توزیع مناسب منابع کشور ساز و کارها باید تغییر کنند. او خود را از جوانان گام دوم انقلاب معرفی و از تغییر نسل سیاستمداران دفاع کرد.

محسن مهرعلیزاده گفت از بین رفتن اعتماد مردم به مدیران هم مشکل بزرگی است و عدم صداقت باعث عدم همکاری مردم با دولت و تبدیل هر مساله به بحران می‌شود. مهرعلیزاده هم مانند همتی از دخالت دولت در بورس انتقاد کرد و گفت بورس را باید به خود بورس سپرد و دخالت دولت باعث نفع سهامداران بزرگ و ضرر مردم شده. او در پایان مردم را به قهرنکردن با صندوق و شرکت در انتخابات دعوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *