اخبار داغ

ثبت ملی ۳۳ اثر طبیعی استان سمنان در ۸ سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مصطفی یغمائیان روز یکشنبه ابراز داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۲، تنها سه اثر طبیعی استان سمنان در فهرست آثار ملی قرار گرفته بود و افزایش شمار آثار طبیعی ثبتی طی هشت سال گذشته به ۳۶ اثر نشان از توجه دولت تدبیر و امید به میراث فرهنگی، طبیعی و […]

اشتراک گذاری
16 خرداد 1400
89 بازدید
کد مطلب : 53424

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مصطفی یغمائیان روز یکشنبه ابراز داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۲، تنها سه اثر طبیعی استان سمنان در فهرست آثار ملی قرار گرفته بود و افزایش شمار آثار طبیعی ثبتی طی هشت سال گذشته به ۳۶ اثر نشان از توجه دولت تدبیر و امید به میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی و به دنبال آن رونق گردشگری است.

وی بیان کرد: از مجموع آثار طبیعی ثبت شده ۲ اثر مربوط به گرمسار، یک اثر مربوط به آرادان، ۱۲ اثر مربوط به شاهرود، هشت اثر مربوط به میامی، پنج اثر مربوط به دامغان، سه اثر مربوط به سرخه و پنج اثر مربوط به مهدیشهر است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: از مجموع آثار طبیعی ثبت ملی شده مربوط به استان سمنان، ۱۸ مورد مربوط به درختان کهنسال است.

یغمائیان اظهار داشت: درختان چنار تاریخی مجموعه چشمه علی دامغان، درخت چنار حسینیه بالا روستای فرومد، درخت چنار روستای تویه، درخت گردو در شهمیرزاد و درخت گز در روستای دولت آباد آرادان از جمله درختان ثبت ملی شد. 

وی ادامه داد: جنگل ابر، غار دربند مهدیشهر، درختان چند صد ساله گردو، چنار، و سرو گز از جمله آثار طبیعی استان سمنان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

وی اضافه کرد: قله شاهوار با حدود چهار هزار متر ارتفاع بلندترین قله استان سمنان و در مرز استان‌های سمنان و گلستان ، واقع  در منطقه البرز شرقی از دیگر آثار طبیعی ثبت ملی شده است.

یغمائیان یادآور شد: سمنان دارای ظرفیت های زیادی در حوزه آثار طبیعی است و استفاده از این ظرفیت ها، نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: استان دارای آثار طبیعی زیادی است که حفظ و ثبت این آثار نیازمند مشارکت، همدلی و هم افزایی مردم و مسوولان است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *