اخبار داغ

انتخابات در ۱۶ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نخستین مناظره داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز برگزار شد و واکنش‌هایی را از طرف مسئولان، مردم و فعالان سیاسی به دنبال داشت. از جمله به دلیل مطالبی که از طرف برخی نامزدها درباره عملکرد دولت مطرح شد، دولت خواستار فرصتی برای پاسخگویی شده است. دیشب محمود واعظی در نامه‌ای به […]

اشتراک گذاری
16 خرداد 1400
129 بازدید
کد مطلب : 53560

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، نخستین مناظره داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز برگزار شد و واکنش‌هایی را از طرف مسئولان، مردم و فعالان سیاسی به دنبال داشت.

از جمله به دلیل مطالبی که از طرف برخی نامزدها درباره عملکرد دولت مطرح شد، دولت خواستار فرصتی برای پاسخگویی شده است. دیشب محمود واعظی در نامه‌ای به وزیر کشور به عنوان رییس کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، بر ضرورت تعیین وقتی مناسب در برنامه مناظره دوم نامزدها در رسانه ملی برای پاسخگویی به اتهامات تاکید کرد. نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما هم در نامه‌ای به عبدالعلی علی عسگری رییس صدا و سیما، خواستار پاسخگویی و دفاع از حقوق اشخاص حقیقی و حقوقی که نام آنها در جریان مناظره آمد، شدند.

عدم اشاره به موضوع تحریم‌ها و کرونا به عنوان عوامل مهمی که مشکلات اقتصادی را برای کشور به وجود آورده است، از انتقادات قوه مجریه و کارشناسان سیاسی و اقتصادی به مناظره اول بود.

علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهوری هم در توییتر به این موضوع اشاره کرد. عبدالناصر همتی هم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

تاسف‌آور است که در ساختار بد و پرسش‌های شانسی مناظره، کسی نپرسید برنامه نامزدها درباره دو مساله مهم چیست: اثر شدیدترین جنگ تحریمی تاریخ جهان بر اقتصاد ایران و اثر کرونا که ده‌ها هزار نفر از هم‌وطنان‌مان را از ما گرفته است.

سعید جلیلی در برنامه تبلیغاتی خود در تلویزیون وعده داد در سه ماهه نخست دولتش برای سهامداران خرد بورس، امنیت ایجاد می‌کند. همچنین گفت که برای حل مشکل مسکن باید مدل و سبک مسکن مهر ادامه پیدا کند.

سید ابراهیم رییسی در گردهمایی فضلای حوزه‌های علمیه در مدرسه عالی شهید مطهری مهمترین مانع مبارزه با فساد تحقق عدالت در ۴۰ سال گذشته را هواها، هوس‌ها و حزب‌بازی‌ها در برخی حوزه‌ها دانست.

همچنین ادعا کرد مسئولان در تصمیم‌گیری‌هایشان بازار را به تصمیمات خارجی متصل کردند و با دلاریزه‌کردن اقتصاد کشور، همه کارها را معطل گذاشتند.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگویی درباره صنعت پتروشیمی گفته معنا ندارد کشوری که خود تولید کننده مواد اولیه است مشکل تامین خوراک داشته باشد، صنایع بالا و پایین‌دستی پتروشیمی ۸۸۰ هزار شغل ایجاد می‌کند، اما ۲۵ درصد ظرفیت صنایع بالادستی پتروشیمی بیکار مانده است. اگر ظرفیت بیکار مانده را به کار اندازیم، از واردات پنج میلیارد محصولات پایین دستی بی‌نیاز می‌شویم.

علیرضا زاکانی می‌گوید دولتش به دنبال ادامه برجام و وادار کردن طرف مقابل توافق به انجام وظایفش است.

او همچنین گفته می‌توان مسیری را رفت که اقتصاد مبتنی بر نفت نباشد و اکنون هم نفت اسما تحریم است اما رسما تحریم نیست و ما روزانه بالغ بر یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و در این تحریم ترک وارد شده است. بی‌اثر کردن تحریم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *