اخبار داغ

معجزه قهرمانی فوتسال زنان آبادان | همه چیز در ۱۰ ثانیه رقم خورد

تیم فوتسال زنان آبادان با پنالتی در آخرین دقیقه بازی مقابل خراسان، قهرمان لیگ‌برتر فوتسال شد. آنها این قهرمانی را مدیون پیروزی اهوازی‌ها مقابل سایپا هستند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ۱۰ثانیه طلایی، یک خطا و یک پنالتی آبادانی‌ها را قهرمان لیگ فوتسال زنان کرد. هفته پیش که آبادانی‌ها در […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
158 بازدید
کد مطلب : 52963

تیم فوتسال زنان آبادان با پنالتی در آخرین دقیقه بازی مقابل خراسان، قهرمان لیگ‌برتر فوتسال شد. آنها این قهرمانی را مدیون پیروزی اهوازی‌ها مقابل سایپا هستند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ۱۰ثانیه طلایی، یک خطا و یک پنالتی آبادانی‌ها را قهرمان لیگ فوتسال زنان کرد. هفته پیش که آبادانی‌ها در تهران به نزدیک‌ترین رقیبشان، سایپا باختند، به‌نظر می‌رسید قهرمانی را از دست داده‌اند. بازیکنان این تیم شانس زیادی برای تیمشان قائل نبودند و با حسرت از شکست در تهران حرف‌ می‌زدند. حق هم داشتند ناامید باشند.

در بازی‌های دیروز که همزمان برگزار شد، به‌نظر می‌رسید سایپا، تیم صدرنشین مرحله نیمه‌نهایی کار راحتی در اهواز داشته باشد. آنها تا قبل از بازی آخر ۱۲امتیاز داشتند و در اهواز باید با تیم ملی‌حفاری بازی می‌کردند که از این مرحله فقط یک امتیاز گرفته بود. آبادانی‌ها با ۱۰امتیاز تیم دوم بودند و باید با هیأت خراسان ۶امتیازی بازی می‌کردند. روی کاغذ همه‌چیز به نفع سایپا بود. اما در اهواز و آبادان اتفاقات دیگری افتاد. ۴ تیم سایپا، پالایش نفت آبادان، هیأت خراسان رضوی و تیم ملی‌حفاری اهواز به‌ مرحله‌ نیمه‌نهایی صعود کرده بودند.

سوت ۲ بازی روز آخر همزمان خورد. در همان آغاز سایپا از بازی اهوازی‌ها شگفت‌زده شد. چطور ممکن بود تیمی که نفعی از این پیروزی نمی‌برد، جانانه بازی کند. سایپا نیمه اول را ۲ بر یک باخت. ۲ گل سارا افرازی برای اهواز و گل مارال ترکمان برای سایپا. در آبادان هم هیجان بازی بالا بود. هر کدام از ۲ تیم در نیمه اول ۲ گل زده بودند. یک گل به‌خودی و گل سهیلا ململی برای آبادان ثبت شد و ۲ گل خراسان را هم سارا شیربیگی و نسمیه غلامی زدند.

در نیمه دوم سایپا بازی بهتری به نمایش گذاشت. چند حمله داشت اما به نتیجه نرسید. دقایق آخر سایپایی‌ها به پاورپلی (یک بازیکن به جای دروازه‌بان به زمین می‌رود) روی آوردند. دروازه خالی بهترین فرصت بود تا حفاری یک گل دیگر بزند. توپ به چشم مهسا کمالی خورد و توی دروازه رفت. مهسا علی‌مدد گل را جبران کرد اما بازی با نتیجه ۳ بر۲ به پایان رسید.

نیمه دوم در آبادان هم حساس‌تر ادامه داشت. اطرافیان تیم از اتفاقات اهواز باخبر شده بودند و انگیزه بازیکنان برای پیروزی بیشتر. آبادانی‌ها در دقایق پایانی پاورپلی کردند و یک گل دیگر خوردند و  ۳ بر۲ عقب افتادند. بعد از گل مرضیه توفیقی‌نسب برای خراسان، گل سهیلا ململی دوباره بازی را به تساوی کشاند. یک گل دیگر از ۲ تیم و تساوی ۴-۴.فاطمه رحمتی و زهرا لطف‌آبادی زننده این ۲ گل بودند.

در ۱۰ثانیه پایانی همه‌چیز به نفع آبادان شد. خطای یکی از بازیکنان خراسان داور را مجاب کرد پنالتی بگیرد. خراسانی‌ها این نظر داور را قبول نداشتند و از زمین بازی بیرون رفتند. فاطمه شریف بازیکنان تیمش را به رختکن برده بود اما با پادرمیانی مسئولان سازمان لیگ، آنها به بازی بازگشتند و آبادانی‌ها پنالتی را با ضربه الهام عنافجه گل کردند.

آبادانی‌ها حلقه شادی زدند و جام قهرمانی را بالای سر بردند، در اهواز هم سایپایی‌ها اشک ریختند و حسرت خوردند که چرا برای دومین سال پیاپی در آخرین لحظات جام قهرمانی را از دست دادند.

صحبت‌های آبادانی‌ها بعد از قهرمانی هم جالب بود. نرگس علوی، سرمربی این تیم گفت: «دیشب خواب این قهرمانی را دیده بودم.» او هم از بازیکنان خودش و هم از تیم اهوازی که بازی خوبی انجام دادند، تشکر کرد. سهیلا ململی و زینب آلبوعلی هم این قهرمانی را باور نداشتند. زینب گفت: «همه اتفاقات عجیب بود. این قهرمانی فقط خواست خدا بود که دل آبادانی‌ها را شاد کند.»

تنها عنوانی که این فصل نصیب خراسانی‌ها شد، خانم گلی سارا شیربیگی بود. شیربیگی با ۲۷گل بهترین گلزن این فصل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *