اخبار داغ

با دزد دزد گفتن مشکل فساد حل نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی با ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: باید هزینه‌های اجتماعی را به سرمایه اجتماعی تبدیل کرد. ما در قوه قضائیه یک دستگاه دارای مشکل را به محل اعتماد مردم تبدیل کردیم. مثل کارخانه‌هایی که ما احیا کردیم هنوز هست. […]

اشتراک گذاری
13 خرداد 1400
122 بازدید
کد مطلب : 53009

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سیدابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گویی با ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت:

باید هزینه‌های اجتماعی را به سرمایه اجتماعی تبدیل کرد. ما در قوه قضائیه یک دستگاه دارای مشکل را به محل اعتماد مردم تبدیل کردیم.

مثل کارخانه‌هایی که ما احیا کردیم هنوز هست. چرا بانک‌ها کارخانه را تملک می‌کنند و اموال آن را حراج می‌کنند؟

کشور ما بیش از سه هزار کیلومتر ساحل دارد، این عدد بسیار بیشتر از کشورهای اروپایی است اما از آن استفاده نمی‌شود.

بخش عمده هزینه مسکن مربوط به زمین است، آیا ما کمبود زمین داریم؟ زمین‌های بسیاری در اختیار دستگاه‌هاست که فریز شده و باید آزاد شود.

ایرانی هر کجای عالم که باشد ایرانی است و باید مورد حمایت دولت باشد. دولت نسبت به ایرانیان خارج از کشور هم وظایفی دارد که باید انجام دهد.

در بسیاری از استان‌ها من دیده‌ام که ایرانیان خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند و نسبت به داخل کشور دغدغه دارند.

شورای ایرانیان خارج از کشور الان غیرفعال است و باید فعال شود. ارتباط این افراد با مسئولان باید برقرار باشد.

اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر تعامل است. ما با حفظ عزت و استقلال با تمام دنیا ارتباط داریم. هیچ تعاملی نباید عزت و استقلال کشور را مخدوش کند.

ما پیگیر معاهدات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و قضائی و کنسولی خواهیم داشت و در عین حفظ پیوندهای فرهنگی و هویتی، استقلال خود را نیز حفظ خواهیم کرد.

امنیت منطقه را امنیت کشور خود می‌دانیم. منظور ما صرفا امنیت نظامی نیست. نگاه ما امنیت اقتصادپایه و علم‌پایه است. جایگاه سهم ما در مبادلات اقتصادی منطقه قابل ازایش به دو برابر است. این میزان اصلا رضایت‌بخش نیست.

من در سازمان بازرسی و آستان قدس و قوه قضائیه ایمان و اعتقاد خود به استفاده از جوانان را نشان داده‌ام. بر خلاف برخی مسئولان همواره از نشستن با جوانان حتی با سخنان تند استقبال کرده‌ام.

من در قوه قضائیه طی ابلاغیه‌ای دستور دادم که هیچ مانعی برای ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور وجود ندارد. اکنون یک سال و نیم از این ابلاغیه می‌گذرد.

مسائل کشور را نمی‌شود با کار پلیسی و قضائی حل کرد. باید با فعالان اقتصادی به گفتگو نشست و به جای متخلف دانستن وی، برای او راهکار فراهم کنیم.

ما مخالف تبادلات نیستیم، اما سرمایه ایرانیان خارج از کشور که می‌تواند موجب پیشرفت کشور شود چرا باید به خارج از کشور برود؟ بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به دنبال تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور هستند.

با دزد دزد گفتن مشکل فساد حل نمی‌شود، مردم می‌خواهند ببینند اقدامی شده که دیگر امضاهای طلایی وجود ندارد.

دانشمندان فرهیخته‌ای خارج از کشور داریم که باعث افتخار کشور هستند. ذهن و فکر و استعداد ایرانی در همه جای دنیا منشاء اثرات فراوانی بوده است. ما این افراد را سرمایه کشور می‌دانیم و این افراد نیز به کشور خود به عنوان وطن اصلی نگاه می‌کنند.

هیچ ایرانی‌ای نباید حس کند برای تعامل با داخل کشور با مانع روبروست. نگاه متفاوتی به ایرانیان خارج از کشور در دولت ما اتخاذ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *