اخبار داغ

نتایج نظر سنجی آنلاین در مورد انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش تجهیز نیوز نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان می دهد:  ۶۴.۲  درصد پاسخگویان تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می دانند. همچنین  ۴۸.۵ درصد اعلام کردند «شبکه های اجتماعی» موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است . پس از  اعلام نهایی اسامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای […]

اشتراک گذاری
10 خرداد 1400
85 بازدید
کد مطلب : 52342

به گزارش تجهیز نیوز نتایج یک افکارسنجی آنلاین نشان می دهد:  ۶۴.۲  درصد پاسخگویان تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می دانند. همچنین  ۴۸.۵ درصد اعلام کردند «شبکه های اجتماعی» موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است .

پس از  اعلام نهایی اسامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان ، تبلیغات داوطلبان این دوره  آغاز شد . همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اداره کل پژوهش و بررسی‌ها نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به همین موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در باره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۷ خرداد ماه  جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و نزدیک بر ۹ هزار  نفر در این  نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افکار سنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست تا اعلام کنند ،تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر می دانند؟ ۶۴.۲ درصد پاسخگویان تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» می دانند. از نظر ۱۸.۱ درصد مناظره ها در پیروزی نامزدها «کم» اثر است و ۱۷.۷ درصد  نیز آن را « تاحدی»‌موثر  می دانند.

  در این نظرسنجی پنج  سوال ؛ ۱-  موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کدام است ؟  ۲- تبلیغات از طریق کدام شبکه  اجتماعی را موثر تر می دانید؟  ۳- تاثیر شبکه های تلویزیونی ماهواره ای را در روند انتخابات چقدر می دانید؟  ۴- تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر می دانید؟ ۵- تاثیر سخنرانی و میتینگ های نامزدها را در پیروزی آنها چقدر می دانید؟  مطرح شد.

طبق این گزارش، ۴۸.۵ درصد  پاسخگویان «‌شبکه های اجتماعی» را موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می دانند. پس از شبکه های اجتماعی  «‌رادیو و تلویزیون »‌ با ۴۵.۱ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است.  «پوستر و پلاکارد »‌ با ۴.۵ درصد و «‌رسانه های چاپی » ‌با ۱.۹ درصد به عنوان  دیگر راه های موثر در انجام تبلیغات از سوی مخاطبان انتخاب شده است .

کارشناسان رسانه می گویند: رویکرد یکسویه و غیرتعاملی برخی رسانه های رسمی و دولتی باعث شده است تا بخش قابل توجهی از مخاطبان این رسانه ها، برای دریافت اخبار انتخاباتی و شنیدن اظهار نظر نامزد ها به سراغ شبکه‌ های اجتماعی بروند. بر این اساس، از مخاطبان آن ها کاسته و بر مخاطبان شبکه های اجتماعی افزوده شده است.

براساس این بررسی، ۴۳.۲ درصد پاسخ گویان  تاثیر شبکه های تلویزیونی ماهواره ای را در روند انتخابات «‌زیاد»‌ می دانند.  ۳۰.۹ درصد  تاثیر شبکه های ماهواره ای را «‌تاحدی» ‌و ۲۵.۹ درصد «‌کم »‌ اعلام کردند.

همچنین ۴۲.۹ درصد پاسخ گویان معتقدند، سخنرانی و میتینگ های نامزدها تاثیر «‌زیادی»‌ در پیروزی آنها دارد. ۲۹.۴ درصد مخاطبان میزان این تاثیر را «‌تاحدی»‌ و ۲۷.۷ درصد «‌کم »  اعلام کردند.

در پاسخ به سوال ؛‌  تبلیغات از طریق کدام شبکه  اجتماعی را موثر تر می دانید ؟ ۴۰.۳ درصد  پاسخگویان  « اینستاگرام »‌ ، ۱۸.۹ درصد «‌تلگرام»‌ و ۱۶.۵ درصد «‌واتس آپ »‌ را به عنوان شبکه های اجتماعی موثر در امر تبلیغات  دانستند . همچنین  «‌کلاب هاوس » ‌با ۷.۱ درصد  و «توییتر» با  ۳.۳ درصد در رده های بعدی  انتخاب  پاسخگویان قرار دارد .  ۱۳.۹ درصد مخاطبان نیز «‌سایر شبکه ها »‌را  به عنوان موثرترین شبکه اجتماعی  انتخاب کردند .

تاثیر مناظره های انتخاباتی بر پیروزی کاندیداها زیاد است

منبع : ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *