اخبار داغ

انتخابات در ۴ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سرانجام امروز اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد. البته از دیشب اخباری درباره یک فهرست هفت نفره به گوش می‌رسید تا اینکه وزارت کشور در اطلاعیه ظهر امروز خود سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلی‌زاده، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده […]

اشتراک گذاری
04 خرداد 1400
139 بازدید
کد مطلب : 51449

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، سرانجام امروز اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد.

البته از دیشب اخباری درباره یک فهرست هفت نفره به گوش می‌رسید تا اینکه وزارت کشور در اطلاعیه ظهر امروز خود سید ابراهیم رئیسی، سعید جلیلی، محسن رضایی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلی‌زاده، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای تایید شده شورای نگهبان معرفی کرد.

فهرست منتشر شده شورای نگهبان، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. غایبان اصلی این فهرست یعنی علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری بیانیه‌هایی صادر کردند.

لاریجانی نوشت بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانی که در این مدت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

جهانگیری هم در بیانیه‌اش عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه دانست و نوشت امیدوارم که جمهوریت نظام، مشارکت موثر مردم در تعیین سرنوشت خود، منافع ملی و آینده ایران فدای مصالح آنی سیاسی نشود.

صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حساب کاربری خود در توییتر با انتقاد شدید از اقدام شورای نگهبان نوشت، هیچ‌گاه تصمیمات شورا را تا این حد غیرقابل دفاع نیافته‌ام چه در تایید صلاحیت‌ها و چه در عدم احراز صلاحیت‌ها. او سبب این نابسامانی‌ها را دخالت‌های فزاینده دستگاه‌های امنیتی از طریق گزارش‌های خلاف واقع، در تصمیم‌سازی برای شورای نگهبان دانست.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز دگربار امروز انتظار دولت از نهادهای دخیل در انتخابات را برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مطرح کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی سیما اعلام کرده مراسم قرعه کشی برنامه‌های قانونی تبلیغات نامزدهای سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری چهارشنبه شب ساعت ۲۲ با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی، معاون سیما، دادستان کل کشور، رئیس و دبیر ستاد انتخابات کشور، نماینده‌های شورای نگهبان قانون اساسی و شورای نظارت بر صداوسیما و نمایندگان از نامزدهای احراز صلاحیت شده برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *