اخبار داغ

یک ردپای آشنا در ستاد لاریجانی

سکوت انتخاباتی وزارت اطلاعات در پرونده سرقت فایل صوتی ظریف. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرهیختگان در گزارشی می نویسد: دست‌اندرکاران پروژه فایل صوتی ظریف مشخص هستند از این رو شناسایی اینکه فایل توسط چه کسی و به چه نحوی به بیرون از مجموعه درز داده شده، کار چندان سختی نیست، اما انگار […]

اشتراک گذاری
02 خرداد 1400
130 بازدید
کد مطلب : 51098

سکوت انتخاباتی وزارت اطلاعات در پرونده سرقت فایل صوتی ظریف.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه فرهیختگان در گزارشی می نویسد:

دست‌اندرکاران پروژه فایل صوتی ظریف مشخص هستند از این رو شناسایی اینکه فایل توسط چه کسی و به چه نحوی به بیرون از مجموعه درز داده شده، کار چندان سختی نیست، اما انگار وزارت اطلاعات تا پس از انتخابات قصدی برای اطلاع‌رسانی در این زمینه ندارد.

چرا کسی که به این فایل‌ها دسترسی داشته است، از میان ۳۳ گفت‌و‌گوی قابل دسترسی، تنها گفت‌و‌گوی محمدجواد ظریف را سرقت کرده است؟

گزینه دولت روحانی و مشخصا حزب اعتدال و توسعه به محوریت واعظی، از ابتدا علی لاریجانی بود نه ظریف.

واکنش منفی خاتمی به کاندیداتوری علی لاریجانی و رایزنی‌های خاتمی و سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری ظریف، زمینه‌ساز انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف و خلع سلاح کردن وی در انتخابات شد.

جهانگیری درحالی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ است که افکارعمومی امروز او را نماد تمام ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت روحانی می‌داند.

از کنار رفتن ظریف و حضور جهانگیری که بیشترین رای منفی در سبد اوست، بیشترین منفعت را علی لاریجانی می‌برد.

به‌عبارت ساده‌تر، افشای فایل صوتی ظریف، دنباله رقابت شدیدی بود که در دفتر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان وجود داشت. اگر اصلاح‌طلبان حاضر به همراهی با دولت سوم حسن روحانی به ریاست علی لاریجانی می‌شدند، شاید این فایل همچون ۳۲ فایل دیگر، در امنیت کامل حفظ و نگهداری می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *