اخبار داغ

انتخابات در ۲۹ اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه امروز هیات دولت گفت در گام نخست انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور بسیار خوب و قابل‌توجهی در ثبت نام نامزدها بودیم و از تفکرات مختلف ثبت‌نام کردند. مرحله دوم انتخابات را در روزهای آینده با اعلام اسامی نامزدها از طرف شورای محترم نگهبان شاهد هستیم […]

اشتراک گذاری
29 اردیبهشت 1400
128 بازدید
کد مطلب : 50560

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه امروز هیات دولت گفت در گام نخست انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور بسیار خوب و قابل‌توجهی در ثبت نام نامزدها بودیم و از تفکرات مختلف ثبت‌نام کردند.

مرحله دوم انتخابات را در روزهای آینده با اعلام اسامی نامزدها از طرف شورای محترم نگهبان شاهد هستیم و بسیار مهم است که این مرحله تشویق‌کننده جامعه باشد یا خدای ناکرده کُند کننده حرکت باشد. امیدوارم گام دوم انتخابات هم در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و شاهد یک ترکیب بسیار خوب و مناسب از نامزدها باشیم و همه مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کند.

او همچنین نامزدها را دعوت کرد تا در مرحله تبلیغات استراتژی خود را برای مردم بیان کنند تا مردم بدانند که آن‌ها به دنبال تعامل با جهان هستند یا خواهان تقابل و درگیری هستند و گفت نباید به گونه‌ای باشد که امروز که انتخابات است فضای مجازی مورد تایید و عالی باشد اما فردای انتخابات به دنبال فیلتر باشیم.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است:

این روزها اخبار جعلی درباره بررسی صلاحیت‌ها زیاد منتشر می‌شود. برخی با گمانه‌زنی، برخی با خبر محرمانه و برخی نیز با استناد به منابع آگاه و موثق به این شایعات دامن می‌زنند. در این میان عده‌ای هم با تهدید شورای نگهبان سعی می‌کنند دمی خوش باشند! او همچنین امروز درباره جلسه شورای نگهبان گفت هنوز به هیچ نظر نهایی در ارتباط با صلاحیت نامزدها نرسیدیم.

در جبهه اصولگرایان، نمایندگان شورای وحدت و شورای ائتلاف امروز در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز جلسه مشترکی برگزار کردند.

به گفته منوچهر متکی طرفین بر حمایت همه‌جانبه و مشترک از نامزدی ابراهیم رییسی در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کردند.

همچنین مقرر شد برای ارایه فهرست واحد و مشترک برای شورای شهر تهران پیشنهادات مطرح شده در سریع‌ترین زمان بررسی و نتیجه اعلام شود.

در جبهه اصلاح‌طلبان، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران و فریدون رضوی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته‌اند برای اعلام نامزد نهایی باید منتظر نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ها بمانیم.

نخستین جلسه کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد منتظری دادستان کل کشور، علی عسگری رییس سازمان صداوسیما و دبیر هیات اجرایی مرکزی در محل وزارت کشور برگزار شد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه گفت:

نامزدهای تایید صلاحیت شده حق‌ دارند به طور مساوی از صداوسیما برای ارایه برنامه‌های خود استفاده کنند. ‌ترتیب و تنظیم برنامه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از طریق صداوسیما بر عهده این کمیسیون خواهد بود.

سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد درخواست صدور شناسنامه برای افرادی که شناسنامه آن‌ها مفقودی و تعویضی است حداکثر تا ۱۵ روز پیش از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه پذیرفته می‌شود و پس از آن باقی درخواست‌ها به پس از انتخابات موکول خواهد شد. برای شرکت در انتخابات علاوه بر شناسنامه، داشتن شماره یا کارت‌ملی نیز ضروری است.

سخنگوی شورای نگهبان از تمدید زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵ روز دیگر خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *