اخبار داغ

انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری اهمیت بیشتری نسبت به سایر انتخابات دارد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهدی چمران در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری را از اهمیت بیشتری نسبت به سایر انتخابات توصیف کرد و گفت:  در شهرهای کوچک و برخی مناطق انتخابات شوراهای شهر و روستا پرشور برگزار می‌شود و ما الان درگیر این موضوع هستیم. زمان تبلیغات شورای شهر یک […]

اشتراک گذاری
26 اردیبهشت 1400
144 بازدید
کد مطلب : 50115

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مهدی چمران در نشست خبری در محل باشگاه خبرنگاران، انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری را از اهمیت بیشتری نسبت به سایر انتخابات توصیف کرد و گفت:

 در شهرهای کوچک و برخی مناطق انتخابات شوراهای شهر و روستا پرشور برگزار می‌شود و ما الان درگیر این موضوع هستیم. زمان تبلیغات شورای شهر یک هفته است و ریاست جمهوری ٢٠ روز است امیدوارم این نقیصه برطرف شود.

 انشقاقی میان شورای وحدت و ائتلاف وجود داشت که امیدواریم در انتخابات شورای شهر به رویکرد واحدی برسیم هر چند فکر می‌کنم در انتخابات ریاست‌جمهوری رویکر واحدی را شاهد باشیم.

چمران درباره شعارهای انتخاباتی برای مبارزه با فساد و ابراز امیدواری از اینکه این شعارها عملی شود، اظهار داشت:

در مبارزه با فساد تلاش کردیم تا بیشتر به سمت شهر الکترونیک برویم و موفق شدیم و این روند ادامه دارد تا ریشه فساد را بتوانیم خشک کنیم.

چمران درباره لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخابات شورای شهر و روستا،  گفت:

ما هنوز به لیستی نرسیدیم. مجمعی را تشکیل دادیم و ۶٢ هزار نفر نام‌نویسی کردند و ما این داوطلبان را به مجمع می‌دهیم تا رای‌گیری شود و هنوز به لیست سه برابری نرسیدیم و هنوز معلوم نیست این افراد در مجمع بیایند یا خیر.

نایب رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با اینکه ابراهیم رییسی اعلام کرد که داوطلب نامزد مستقل است و با هیچ یک از جریان‌ها نیست، گفت:

درست نیست تا یک نفر به صورت مستقل در انتخابات حضور یابد و باید آن نامزد با تیم کار کند. برنامه‌هایی را تنظیم کردیم تا به حمایت و اجماع لازم برسیم و با شورای وحدت هم بر سر رییسی به اجماع می رسیم.  

وی درباره حمایت از دیگر نامزدهای اصولگرا عنوان کرد:

با توجه به اجماع ما بر سر رییسی نمی‌توانیم از نامزدهای اصولگرای دیگر حمایت کنیم. به یقین در جبهه ای که رییسی حضور یافت، افراد دیگری هستند و می‌توانند رای بیاورند حتی برخی از نامزدها گفتند می‌خواهند تا آخر بمانند و به نفع فردی کنار نروند. خوب بمانند اما اجماع میان مردم و ما برای رییسی شکل می گیرد.

 شورای وحدت و ائتلاف چند بار اعلام کردند که نامزد اصلی ما رییسی است و باید تلاش کنیم تا به اجماع برسیم.  

پوششی بودن و نبودن نامزدها درست نیست و پوششی بودن را مطرح نمی‌کنیم. دیگر داوطلبان اصولگرا هم با برنامه ثبت نام کردند و بدون برنامه وارد نشدند. وقتی نامزدی با تیمی به توافق رسید، همکاری شروع می شود.

وی درباره نقش داشتن شورای ائتلاف در چینش کابینه رییس جمهوری آینده گفت:

در صورت کمک خواستن از ما برای چینش کابینه همکاری می کنیم. در شورای ائتلاف ۴٠ کانون تخصصی داریم و مطالعات عمیقی را انجام داده ایم. ما این برنامه ها را به رییس جمهوری ارائه می‌دهیم اما خود رییس جمهوری باید کابینه را بچیند.

چمران اظهار داشت:

کار درست و صحیحی نیست که احزاب از رییس جمهوری سهم خواهی کنند.

وی درباره مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عنوان کرد:

همه می گویند در نظرسنجی‌ها مشارکت مردم بالا نیست. به نظرم نزدیک به ۴٠ درصد از مردم مشارکت خواهند داشت و می‌دانید شرایط اقتصادی کشور از میزان مشارکت می کاهد و رسانه‌ها باید روی این موضوع کار کنند. دولت کارآمدی که بخواهد به این مسایل پایان بخشد باز هم با رای مردم باید بالا بیاید. هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر شویم میزان مشارکت بالاتر می رود و با آمدن رییسی شاهد یک مشارکت حداکثری خواهیم بود.  

چمران درباره ارائه لیست نهایی شورای ائتلاف به جهت حضور در انتخابات شورای شهر و روستا، گفت:

در ارتباط با شورای شهر هم باید به یک لیست برسیم و هنوز به لیستی نرسیدیم تا به سرلیست برسیم. همچنین شهردار ما هنوز مشخص شده است زیرا شورایی مشخص نشده تا شهردار مشخص شود. علاوه بر آن ما به مجمع خود اسم نامزدها را ندادیم تا رای دهند و لیستی وجود ندارد و اسامی آن ۴۲ نفر مربوط به شورای وحدت بود و آنجا هم ۲۱ نفر را تکذیب کردند.  

نایب رییس شورای ائتلاف با اشاره به اینکه فشاری به نماینده مجلس فشاری وارد نمی‌شود تا نامزد شود یا خیر، گفت:

اما اینکه نماینده جامانده مجلس باید نامزد شود، چنین فلسفه ای وجود ندارد. همچنین جای فرزندان شهدا روی چشم‌ ماست اما باید تخصص و تعهد و رای آوری ان کار را داشته باشد تا انتخاب شوند. ما لیست جدا می دهیم و تلاش ما این است تا به لیست واحد برسیم.

چمران گفت: باید کسانی که وارد شورای ائتلاف می شوند راه و روش ما را بپذیرند و کسی که وارد شورا شود اما راه و رسم ما را نپذیرد قاعدتا در مجمع رای نمی آورد.

ایده های ما این است تا در شورا و شهرداری متخصصان زیادی حضور داشته باشند تا شورا و شهردار کاراتر باشند و امیدواریم این تخصص گرایی را در کنار توانمندی به کار ببندند.  

ما خوشحالیم در سه دوره قبلی با همه مشکلات اما با تعامل و همکاری مسایل و مشکلات شهر را با تحرکی خوب برطرف کردیم و برخی ایراد می گیرند و می‌گویند کاری نمی‌کنیم و این حرف دیکته نانوشته است. عقب ماندگی زیادی در شهر داریم و باید الان این کمبودها برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *