اخبار داغ

ثبت نام بدون مدارک، ثبت نام نیست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره خودداری شورای نگهبان از دریافت مدارک نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نام بدون مدارک، ثبت نام لحاظ نمی‌شود. سخنگوی شورای نگهبان: مصوبه ما هم به وزیر کشور ابلاغ شده و هم در این زمینه مصاحبه […]

اشتراک گذاری
21 اردیبهشت 1400
138 بازدید
کد مطلب : 49176

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره خودداری شورای نگهبان از دریافت مدارک نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت:

ثبت نام بدون مدارک، ثبت نام لحاظ نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان:

مصوبه ما هم به وزیر کشور ابلاغ شده و هم در این زمینه مصاحبه کردیم. اعلام کردیم ثبت نام هایی که فاقد مدارک لازم باشد اعتبار ندارد و ما هم آن را بررسی نمی کنیم و به نماینده خود گفته ایم تحویل نگیرد.

این در حالی است که وزارت کشور طبق قوانین و مقررات انتخاباتی و نه ابلاغیه جدید شورای نگهبان، ثبت نام از نامزدها را به عمل می آورد.  کدخدایی در این باره گفت:

انجام این کار را خود وزارت کشور می داند اما آنچه که ما تحویل خواهیم گرفت مدارکی است که طبق مصوبه شورای نگهبان کامل باشد.

کدخدایی گفت :

داوطلبان و مسئولان ثبت نام در وزارت کشور باید مدارک را ضمیمه کنند. این مدارک باید آنجا ارائه شود تا نماینده ما تایید کند که این ثبت نام نهایی شده است. 

ما موضوع را اعلام کرده ایم و وزارت کشور هم مسائل دیگری دنبال می کند اما راهکارمان همین است.

کدخدایی خاطرنشان کرد:

 وزارت کشور می خواهد کسانی بیایند حضور داشته باشند و ما نمی توانیم مانع شویم.

کدخدایی درباره اینکه آیا ناظر شورای نگهبان پرونده ها را تفکیک می کند یا نه گفت:

نهایتا ناظر ما است که باید تایید کند ولی او هم تایید نخواهد کرد و اگر ناظر مدارک را تحویل نگیرد ثبت نام لحاظ نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *