اخبار داغ

بازشناسی ایران در جهان با معرفی شهرهای خلاق

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جلسه شورای راهبری «شهرهای خلاق» با حضور نمایندگانی از مسؤولان شهری شهرهای خلاق ایران، به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو در قالب نشستی مجازی برگزار شد. حجت‌الله ایوبی در این نشست مجازی که عصر دیروز، ۷ اردیبهشت ۹۹ برگزار شد، اظهار کرد: باید سعی کنیم با همین موقعیت‌ها کار کنیم. […]

اشتراک گذاری
09 اردیبهشت 1400
131 بازدید
کد مطلب : 47628

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جلسه شورای راهبری «شهرهای خلاق» با حضور نمایندگانی از مسؤولان شهری شهرهای خلاق ایران، به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو در قالب نشستی مجازی برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی در این نشست مجازی که عصر دیروز، ۷ اردیبهشت ۹۹ برگزار شد، اظهار کرد: باید سعی کنیم با همین موقعیت‌ها کار کنیم. ما در جریان کارهای شهرها هستیم به هر حال «شهر خلاق» تجربه نوپایی است و طبیعی است ابعاد آن برای بخش‌های مختلف روشن نباشد اما ماهیت این امر تا اندازه‌ای قابل‌فهم است. این برند در جهان پرآوازه شده است و امیدوارم امسال هم بتوانیم از دو سهمیه جهانی این امر استفاده کنیم.

 مزیت نسبی شهرهای خودمان را بشناسیم

وی افزود: این برندها بهانه‌ای هستند تا بتوانیم مزیت نسبی شهرهای خودمان را بشناسیم برای مثال در رشت در زمینه خوراک اتفاقات خوبی افتاده است. شهر خلاق هرچند قضیه‌ای نو است، اما راه خود را پیش می‌برد.

ایوبی توضیح داد: ما در کمیسیون ملی یونسکو ۲۰ باشگاه داریم، چند سالی هم هست که پرچم نوروز را بلند کرده‌ایم، به برکت نمایشگاه «رقص قلم» حالا پرچم خوشنویسی در دستان ماست از همین‌رو خواهش من این است که کارشناسان امکانات ملی موجود را بررسی کنند تا در این موارد کمک حال شما باشند. از سوی دیگر استفاده از ظرفیت‌های بیرونی هم مهم است. از آن‌جایی که ما عضو شبکه شهرهای جهانی هستیم می‌دانم که شهرداری‌های مختلف این آمادگی را دارند که به‌رغم فرازوفرودهای سیاسی با ما همکاری کنند چون نام شهرهای ما بلندآوازه است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران با بیان اینکه ما پرچم‌دار کشورهای فارسی‌زبان منطقه هستیم، مطرح کرد: شهردارهای کشورهای فارسی‌زبان می‌توانند کنار شما باشند بنابراین اگر می‌خواهیم جایگاه درستی را برای مثال در موضوع «نوروز» پیدا کنیم باید تلاش کنیم. این نکته را هم باید بگویم ما امسال همه کارها را کرده بودیم تا در محور غرب در امر نوروز فعال باشیم ولی پیگیری‌ای از بانیان آن‌ها ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه ما می‌توانیم با شهرداران شهرهای خلاق جهان در موضوع نوروز ارتباط بگیریم، گفت: با توجه به اینکه راه ابریشم فعال است، ما پروژه‌های بزرگی انجام داده‌ایم و در این حوزه خوب پیش رفته‌ایم پس باید توان خودمان را سوار بر برندهای موجود کنیم چون باعث هم افزایی می‌شود. باید از این به بعد یک روز را روز شهرهای خلاق نام‌گذاری کنیم تا همایش و برنامه‌هایی برگزار کنیم؛ در این صورت با دعوت مدیران برای حضور در این مراسم شما می‌توانید گزارش کارهای خودتان را به مدیران بدهید. با این حال ما فعلاً در سایت خودمان، صفحه‌ای داریم که می‌شود گزارش کار در زمینه شهر خلاق را در آنجا بارگذاری کرد باید بدانیم که گزارش کار شما برای کشورهای دیگر ارزشمند و برای اعتبار نام ایران مهم است.

 ایوبی ادامه داد: ما برای انتقال تجربه به کشورهای دیگر، قبل از عید فراخوان دادیم که چندین کشور جهان برای همکاری اعلام آمادگی کردند. ما این همایش را با شهرداران علاقه‌مند به همکاری برگزار می‌کنیم چون این ارتباط می‌تواند منشأ کارهای خوب باشد. باید حرکت ما به‌گونه‌ای باشد که بقیه شهرها متوجه شوند که این شهرهای خلاق متفاوت هستند.

وی با اشاره به کارهایی که شهرهای خلاق می‌توانند انجام بدهند، توضیح داد: طبیعی است که ما انتظار داشته باشیم برای مفاخر خودمان در این شهرها برنامه‌های متفاوتی انجام شود. شاید بتوانیم یک سالنامه خوب مربوط به شهرهای خلاق تدوین و این سالنامه را توزیع کنیم ضمن اینکه باید از سایه اینکه «چه کنیم؟» دربیاییم و بقیه متوجه اهمیت کار شما شوند. مثلاً شهرداری‌های ایتالیا و فرانسه دوست دارند با ما کار کنند در پی این موضوع، ما زمینه را فراهم می‌کنیم، دوستان هم به ما کمک می‌کنند تا شماها به یکدیگر وصل شده و با هم در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *