اخبار داغ

روزهای شلوغ کشتی فرنگی در سه ماهه ابتدایی سال

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز،کشتی فرنگی ایران تاکنون ۵ سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کرده و تنها یک سهمیه در وزن ۸۷ کیلوگرم باقی مانده تا تیم محمد بنا را در توکیو کامل کند. علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم […]

اشتراک گذاری
08 اردیبهشت 1400
44 بازدید
کد مطلب : 47362

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز،کشتی فرنگی ایران تاکنون ۵ سهمیه بازی‌های المپیک را کسب کرده و تنها یک سهمیه در وزن ۸۷ کیلوگرم باقی مانده تا تیم محمد بنا را در توکیو کامل کند. علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان در اوزان ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شدند و محمدرضا گرایی و محمدهادی ساروی هم در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم در مسابقات گزینشی قزاقستان دو سهمیه دیگر را از آن خود کردند.

بدین ترتیب مهمترین مأموریت محمد بنا و همکارانش در کادر فنی، تکمیل سهمیه‌های المپیک است که باید طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه در مسابقات گزینشی المپیک در صوفیه بلغارستان ۱۴۰۰ صورت گیرد.

اما این میدان مهم و سرنوشت ساز که می‌تواند ترکیب تیم المپیکی محمد بنا را کامل کند، تنها برنامه کشتی فرنگی ایران در سه ماهه ابتدایی سال نیست. فرنگی کاران کشورمان کمی بعد از تعیین تکلیف سهمیه‌های المپیک، حضور در رقابتهای بین‌المللی جام تختی را در دستور کار دارند که قرار است طی روزهای ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت در چابهار برگزار شود. این مسابقات نیز از اهمیت بالایی برای شاگردان محمد بنا برخوردار است چراکه به نوعی نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم اعزامی به رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ تلقی می‌شود.

البته این تمام داستان برای انتخاب نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی نیست و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در نظر دارد برخی نفرات منتخب جام تختی را در خرداد ماه در جام وهبی امره ترکیه هم محک بزند. سپس با توجه به عملکرد فرنگی کاران در این دو میدان، تیم اعزامی به رقابتهای جهانی شکل خواهد گرفت.

آنچه مسلم است تجهیز و آماده سازی تیم المپیکی محمد بنا در اولویت برنامه‌های کادر فنی قرار دارد، به همین دلیل سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نگاه ویژه ای هم به تورنمنت پیتلانسکی لهستان خواهد داشت تا در واقع ملی پوشان المپیکی خود را در آخرین فیلتر تدارکاتی ارزیابی بگذراند. در این مسابقات که خرداد ماه برگزار می‌شود، اولویت با نفرات المپیکی است تا اگر ابهامی در خصوص ملی پوشان اعزامی به المپیک باقی مانده باشد، برطرف شود.

به گزارش تجهیز نیوز، اردوی کنونی تیم ملی کشتی فرنگی از روز اول اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی آغاز شده و روز ۱۲ اردیبهشت به پایان می‌رسد که اسامی نفرات حاضر در این اردو به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان) سجاد عباس پور (مازندران) امید آرامی (سیستان و بلوچستان)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم) مهدی محسن نژاد (خوزستان) پویا ناصرپور (خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس) آرمین محب ثابت (تهران) مهرداد مردانی (خوزستان)
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس) حسین اسدی (خوزستان) محمدجواد رضایی (قم)
۷۲ کیلوگرم: علی ارسلان (مازندران) محمدرضا مختاری (فارس)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس) پژمان پشتام (تهران) امین کاویانی نژاد (خوزستان)
۸۲ کیلوگرم: علی موسی زاده (تهران)
۸۷ کیلوگرم: حسین نوری (البرز) رامین طاهری (خوزستان) ناصر علیزاده (مازندران) مهدی فلاح (تهران)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) مهدی بالی (مازندران)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان) امین میرزازاده (خوزستان) علی اکبر یوسفی (مازندران) پارسا نظری (فارس)

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *