اخبار داغ

میزبانی بین‌المللی تنیس روی میز ایران بعداز ۷سال/جام فجر در تهران

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز،تنیس روی میز از جمله رشته‌هایی است که حداقل به واسطه حضور متوالی در المپیک، صعود به دسته یک جهانی و لژیونر شدن ورزشکارانش خود را در زمره رشته‌های پیش رو سال‌های اخیر ورزش ایران قرار داده است. این در حالی است که در همین فاصله زمانی برخی محدودیت‌ها باعث […]

اشتراک گذاری
31 فروردین 1400
87 بازدید
کد مطلب : 45573

به گزارش گروه ورزشی تجهیز نیوز،تنیس روی میز از جمله رشته‌هایی است که حداقل به واسطه حضور متوالی در المپیک، صعود به دسته یک جهانی و لژیونر شدن ورزشکارانش خود را در زمره رشته‌های پیش رو سال‌های اخیر ورزش ایران قرار داده است. این در حالی است که در همین فاصله زمانی برخی محدودیت‌ها باعث عقب نشینی مسئولان این رشته در برگزاری رویدادهایی با حضور نمایندگان دیگر کشورها شد؛ رویدادهایی که طبیعتاً برگزاری آن امتیازی ویژه و چند جانبه برای میزبان ایجاد می‌کند اما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف فرصت آن از ایران گرفته شد.

البته مدیریت فعلی تنیس روی میز در تلاش است تا با فراهم کردن شرایط لازم و جلب موافقت‌های داخلی و خارجی، مجدداً رقابت‌های بین المللی در این رشته را به میزبانی کشورمان برگزار کند. نشستی هم که هفته گذشته به صورت آنلاین میان مسئولان ایران و نماینده فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) برگزار شد، در همین راستا بود.

فدراسیون تنیس روی میز در واقع به دنبال این است که میزبانی‌های بین المللی را با برگزاری تورنمنت جام فجر از سر بگیرد. رویدادی که در دوره ریاست شاهرخ شهنازی و محمد زارع پور به صورت متوالی برگزار شد اما قوانین جهانی و الزام به رعایت آنها که ناقض برخی تاکیدات داخلی بود به مرور باعث سلب امتیاز برگزاری این رقابت‌ها از ایران شد طوری که از سال ۹۳ که آخرین دوره جام فجر در تهران برگزار شد تا به امروز رویدادی با این عنوان و در کل هیچ رویداد بین المللی دیگری به میزبانی تنیس روی میز کشورمان برگزار نشده است.

حتی طی این مدت امتیاز برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه هم به ایران داده نشد در حالی که پیش از المپیک لندن، این رقابت‌ها در ایران برگزار شد که اتفاقاً ندا شهسواری از حضور در آن صاحب سهمیه شد.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز دستورالعمل جدید برای برگزاری رقابت‌های این رشته در کشورهای مختلف ارائه کرده که اتفاقاً در نشست هفته گذشته رئیس و دبیر فدراسیون تنیس روی میز کشورمان با «گابور فلگی» مدیر ارشد ITTF در امور مسابقات هم بررسی شد تا میزبانی‌های مورد نظر طبق این آئین نامه برگزار شود.

این آئین نامه هم بر لزوم برگزاری همزمان مسابقات در دو بخش مردان و بانوان تاکید دارد؛ موضوعی که ریاست فدراسیون تنیس روی میز در مواجه با آن برگزاری رقابت‌های مردان و بانوان در دو سالن مجزا را پیشنهاد داده و به منظور هماهنگی لازم آن را در مکاتبه با فدراسیون جهانی و همچنین وزارت ورزش و معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزاتخانه هم اطلاع رسانی کرده است. به همین دلیل در نشست آنلاین اخیر علی رغبتی هم به نمایندگی از وزارت ورزش حضور داشت.

جمع بندی این نتیجه و رایزنی‌های تکمیلی در راستای آن موافقت فدراسیون جهانی تنیس روی میز با برگزاری دوره جدید تورنمنت جام فجر در تهران شده است. قرار است این رقابت‌ها آبان ماه برگزار شود و بدین ترتیب نام ایران هم بعد از هفت سال به عنوان یکی از برگزارکنندگان مسابقات در تقویم ITTF ثبت شود.

مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز ایران با تاکید بر اینکه جام فجر جزو رویدادهای دارای رنکینگ است، گفت: حضور در این تورنمنت از این حیث ارزشمند است و مورد استقبال دیگر کشورها هم قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این شرایط که به خاطر نرخ ارز اعزام‌ها هزینه بالایی دارد، برگزاری رویدادی که در رنکینگ جهانی شرکت کنندگان تاثیر دارد می‌تواند به نفع باشد به خصوص که به واسطه امتیاز میزبانی می‌توانیم نسبت به زمان اعزام، تعداد بیشتری نماینده داشته باشیم. گذشته از اینها میزبانی از رویدادهای بین المللی در معرفی بیشتر کشور تاثیر مثبتی دارد. به همین دلیل برگزاری جام فجر را به شدت پیگیری می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: در همین زمینه دو روز پیش از سالن ۱۲ هزار نفری آزادی که محل مورد نظر برای برگزاری مسابقات است، بازدید داشتیم. در مورد هتل محل اقامت تیم‌ها (هتل المپیک) و هزینه‌های آن هم کسب اطلاع کردیم. قرار است امروز (سه شنبه) هم نشستی در دفتر معاون امور بانوان وزارت ورزش داشته باشیم تا در رابطه با حضور نماینده بانوان دیگر کشورها در مسابقات بحث و بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

قارداشی گفت: به طور حتم برای مسابقات جام فجر مبلغی هم به عنوان جایزه نقدی در نظر گرفته می‌شود. شاید به خاطر نرخ بالای ارز نتوانیم رقم‌های بالایی به عنوان پاداش مصوب کنیم اما در هر صورت این موضوع را مدنظر داریم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *