اخبار داغ

نامزدها و برنامه های دقیقه ۹۰

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بیشتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی نمانده اما عجیب این است که نامزدهای انتخاباتی نهایی هنوز مشخص نیستند. اگرچه تعدادی از شخصیت‌های سیاسی اعلام نامزدی کرده‌اند اما واضح و مبرهن است که چارچوب رقابت‌ها شکل نگرفته و کاندیداهای اصلی نیز وارد عرصه رقابت‌ها نشده‌اند. […]

اشتراک گذاری
26 فروردین 1400
77 بازدید
کد مطلب : 44242

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، بیشتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ باقی نمانده اما عجیب این است که نامزدهای انتخاباتی نهایی هنوز مشخص نیستند. اگرچه تعدادی از شخصیت‌های سیاسی اعلام نامزدی کرده‌اند اما واضح و مبرهن است که چارچوب رقابت‌ها شکل نگرفته و کاندیداهای اصلی نیز وارد عرصه رقابت‌ها نشده‌اند.

احتمالاً چنین فضای مبهم و نامشخصی تا پایان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری یعنی ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد یافت. چراکه اعلام نامزدی برای حضور در انتخابات تا پیش از آن، از دیدگاه بسیاری از داوطلبان می‌تواند به‌منزله تمرکز رسانه‌ها و دیگر داوطلبان بر آن‌ها باشد و با برجسته شدن ضعف‌ها یا در میانه بازی‌های سیاسی ناچار به کناره‌گیری به نفع رقبای خود شوند.

به این زمان می‌باید به بررسی صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان نیز اشاره داشت که ده روز ادامه خواهد داشت و انتشار اسامی نامزدهای انتخابات توسط وزارت کشور ۵ تا ۶ خرداد انجام خواهد شد.

از آنجاکه انتخابات، ۲۸ خرداد برگزار می‌شود حدود سه هفته مانده به انتخابات تازه ترکیب نامزدها و صف‌بندی‌های انتخاباتی مشخص می‌شوند. بالطبع طی آن سه هفته یعنی از ۷ خرداد که تبلیغات آغاز می‌شود تا یک روز قبل انتخابات، تمام هم‌وغم نامزدها به مناظره‌ها و سخنرانی‌ها معطوف خواهد بود.

با توجه به این شرایط و سلسله‌مراتب زمانی تا انتخابات، چگونه انتظار است که مردم تصمیم عقلانی بگیرند؟ به‌طریق‌اولی‌تر نباید توقع داشت نامزدها برنامه مشخص و مدونی برای حل مشکلات کشور داشته باشند. در واقع باید پرسید مگر نامزدها فرصتی برای تدوین برنامه‌ها یا مشخص کردن برنامه‌ها داشته‌اند؟!

“خیابان انقلاب”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *