اخبار داغ

افتتاح موزه ای از شیرینی های یزد؟!

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، ایران کشوری با ظرفیت های بی نظیر در تنوع شیرینی ها است ولی هنوز با گذشت سالیان دراز و وجود ریشه های فرهنگی و تاریخی خوراکی ها در زندگی مردمانش به این ظرفیت ها به عنوان یک جاذبه برای گردشگران توجه چندانی نداشته است. یزد یکی از استانهای […]

اشتراک گذاری
24 فروردین 1400
88 بازدید
کد مطلب : 43792

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، ایران کشوری با ظرفیت های بی نظیر در تنوع شیرینی ها است ولی هنوز با گذشت سالیان دراز و وجود ریشه های فرهنگی و تاریخی خوراکی ها در زندگی مردمانش به این ظرفیت ها به عنوان یک جاذبه برای گردشگران توجه چندانی نداشته است. یزد یکی از استانهای مطرح کشور در صنعت شیرینی سازی است که آوازه شیرینی هایش از مرزهای جغرافیایی ایران نیز گذشته بطوریکه یزد در بسیاری از کشورها با شیرینی هایش شناخته می شود.

سید علیرضا آسایش، رئیس اتحادیه شیرینی سازان یزد از راه اندازی اولین موزه شیرینی یزد با رویکردی متفاوت در کشور خبر می دهد و می گوید: اجرایی شدن این ایده پس از دریافت سمتش به عنوان ریاست اتحادیه پررنگ تر شد چرا که یکی از مهمترین برندهای یزد قبل از جهانی شدن بافت تاریخی این شهر شیرینی آن بوده است.

وی با بیان اینکه کمبود موزه ای برای عرضه و ارائه انواع شیرینی یزدی در این خطه به وضوح احساس می شود، بیان می کند: بدنبال ایجاد ویترینی از شیرینی های یزدی نیستیم، بلکه در صورت حمایت مادی و معنوی می توانیم ابزارها، مواد اولیه و اساس قنادی، مشاهیر و خلیفه های یزدی و فرهنگ شیرینی یزد را در این موزه معرفی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *