اخبار داغ

اگر بنیاد علوی و یا برکت به کمک ما بیاید می توانیم با لوله گذاری و دریچه گذاری از نابودی نخلستانهای اروندکنار جلوگیری کنیم.

اروندکنار یادگار پایداری ملت ایران  و شهدایی ست که برای دفاع از انقلاب و اسلام شهرتی جهانی دارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید رضا اکبری مدیر گروه جهادی شهید همت استان خوزستان در بازدید از نهرهای دهستان منوحی گفت: اروند رود این روزها با آب شور دریا قاطی شده  و این سبب شده است تا […]

اشتراک گذاری
21 فروردین 1400
93 بازدید
کد مطلب : 42901

اروندکنار یادگار پایداری ملت ایران  و شهدایی ست که برای دفاع از انقلاب و اسلام شهرتی جهانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، حمید رضا اکبری مدیر گروه جهادی شهید همت استان خوزستان در بازدید از نهرهای دهستان منوحی گفت:

اروند رود این روزها با آب شور دریا قاطی شده  و این سبب شده است تا آبی که برای آبیاری نخلستان های حاشیه اروندرود روانه شود بسیار شور بشود. لذا این امر علاوه بر کاهش ثمر دهی ، خشک شدن نخلستان های این منطقه مرزی را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شور شدن آب اروندرود باعث می شود  تا زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های حاشیه اروند در معرض نابودی قرار گیرند ادامه داد:آبی که به نخل‌ها می‌رسد بدلیل قاطی شدن  با آب شیرین اروند که در نهرها جاری است  باعث می شود تا  نخل‌های مثمر در حال از بین رفتن باشند.

اکبری در ادامه ضمن اشاره به نخل‌های خشک شده بخشی از نخلستان‌های  اروندکنار افزود:  بخشی از نخلستانهای این منطقه به خاطر کم آبی و شوری آب خشک می شوند، اگر این روند ادامه یابد تنها میراث مردم روستاهای آبادان قهرمان  نخل‌های بی‌ثمر خواهد بود.وی در این بازدید خطاب به مسئولین استانی نیز  بیان داشت:

از قرارگاه محرومیت زادیی کربلا و مسئولین آب و خاک استان  و سازمان بسیج سازندگی سپاه ولیعصر عج می خواهیم تا با  کمک همدیگر و فرزندان متخصص قرارگاه جهادی شهید  همت  با لوله گذاری و دریچه گذاری بر روی این نهرها این مشکل را مرتفع نماییم.

وی در پایان اظهار داشت: لذا باید اکنون سریعا نسبت به مسدود کردن ورودی آب اروندرود به انهار اقدام کرد تا مزارع و نخلستان های منطقه از شوری آب دچار خسارت نشوند.بخش اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *