اخبار داغ

چگونه زنان پر مشغله می توانند مانع خستگی مفرط شان شوند؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،زنـان درانجــام هم زمـــان چند کـــاربا هم استادند.زنان زمانی که سرکارنمی روند، آموزگارند، سرآشپزند، پرستارند، مدیرند، نظافت چی اند، حسابدارند، راننده اند، طراحند، دستیارند و غیره. پس با این همه مشغله جای تعجبی نیست که زنان استرس و فشار زیادی را تجربه می کنند. تاثیر استرس احتمال وقوع اضطراب و […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1400
67 بازدید
کد مطلب : 40679

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،زنـان درانجــام هم زمـــان چند کـــاربا هم استادند.زنان زمانی که سرکارنمی روند، آموزگارند، سرآشپزند، پرستارند، مدیرند، نظافت چی اند، حسابدارند، راننده اند، طراحند، دستیارند و غیره. پس با این همه مشغله جای تعجبی نیست که زنان استرس و فشار زیادی را تجربه می کنند.

تاثیر استرس

احتمال وقوع اضطراب و افسردگی در زنان دو برابر مردان است. زمانی که با نوسانات هورمونی توام می شوند- خواه پیش از قاعدگی، پس از زایمان،قبل از یائسگی- اختلالات خلقی گاهی اوقات می تواند فرد را عاجز  و درمانده کند. اینها می توانند با افزودن استرس و بدتر کردن اختلالات خلقی بر عملکرد روزانه یک زن تاثیر بگذارند. بنابراین راه درمان زنان پر مشغله چیست؟

 کمک خواستن

درمیان گذاشتن این فشار و تخلیه استرس ساده، واضح و شفا بخش است. اما برای بسیاری از رنان گفتنش آسان تر از انجامش است.

چطور بفهمید که خیلی تحت فشار هستید

زنان تمایل دارند که اگر نه همه اما بیشتر مسدولیت کارهای خانه و نگهداری و مراقبت از افراد خانواده را به عهده بگیرند. اگر این موضوع برای شما هم صدق می کند از خودتان بپرسید چرا. شاید شما در خانواده ای بزرگ شده اید که زنان نقش های سنتی را به عهده داشته اند. شاید شما می خواهید کنترل امور زا به دست بگیرید. شاید فکر می کنید که هیچ کس نمی تواند کارها را به خوبی شما یا مثل شما ا نجام دهد.

دلیل اصلی شما هر چه که باشد، انجام همه کار همیشه می تواند تندخویی، خشونت و زوردنجی را به همراه داشته باشد. می تواند باعث بی خوابی و خستگی مفرط شود، همچنین باعث عدم انگیزه و فقدان لذت و خوشی می شود. اینها علایم خستگی مفرط است.

زمانی که شما این علایم را نادیده می گیرید و بدانها توجه نمی کنید ، این خستگی می تواند بر روابط هم صدمه بزند-به رابطه با افرادی که با آنها زندگی می کنید، مانند همسر و فرزندان تان، و حتی به دوستان و همکاران تان.

راههای موثر در پیشگیری از خستگی مفرط

برای حفظ سلامت ذهنی، جسمی و ارتباطی زنان پر مشغله باید تفویض مسئولیت را یاد بگیرند. سهیم شدن و تقسیم این بار و فشار می تواند از میزان استرس شما بکاهد. اما اگر تفویض مسئولیت یا کمک خواستن برایتان سخت و دشوار است دنبال دلیل آن باشید و ساده از کنارش رد نشوید. در اینجا سه راه آورده شده که به شما کمک می کند تا بدون استمداد طلبی کمک لازم را دریافت کنید.

از “پذیرش” هر چیزی امتناع کنید. بدانید که شما هزاران کار انجام می دهید که هیچ کس نه آنها را می بیند نه متوجه می شود، “کارهای نامحسوس”:تعویض و مرتب کردن ملافه ها، تا کردن لباسهای زیر، مرتب کردن و گردگیری گوشه و گوشه اتاقها و … لازم است که شما یادبگیرید به برخی از کارهای اضافی و غیر ضروری “نه” بگویید. اگر شما به هر کار و هر شخصی “بله” بگویید به خودتان “نه” می گویید.

 برنامه زمانی برای خودتان داشته باشید. همان طور که برای اعضای خانواده وقت دکتر، سلامت یا فعالیتهای دیگر را برنامه ریزی می کنید برای خودتان هم این کار را انجام دهید. زنان معمولا آخرین اولویت را به خودشان می دهند. حتما برای خودتان برنامه ریزی کنید تا ورزش کنید به کارها و فعالیتهای مورد علاقه تان بپردازید و حتما حداقل هفت ساعت در شب بخوابید.

 معیارهای غیرواقع بینانه را رها کنید. بپذیرید که همه از عهده همه کار بر نمی آیند. زمانی که دیگران برای کمک پیشقدم می شوند، به جای انتقاد با روی گشاده پذیرا شوید. بگذارید فرزندان تان به شیوه ی خودشان تخت شان را مرتب کنند. اگر فرد دیگری ظرفها را داخل کابینت می چیند شما نروید و دوباره آنها را باب میل خودتان بچینید. حتی اگر همسرتان خرید خوارو بار را دقیق انجام نداده از او تشکر کنید.

کمک خواستن به هیچ وجه نشانه ضعف شما نیست

زندگی پر مشغله نیاز به توازن و تعادل دارد. اما شما نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید و این بار را تنها به دوش بکشید. اگر می خواهید احساس و عملکرد خوبی داشته باشید کمک بگیرید، یا حداقل اگر به شما پیشنهاد شد با کمال میل بپذیرید. کمک گرفتن نشانه ضعف نیست. بلکه نشانگر کاردانی ماهر و کارآزموده است.

منبع : تریتا نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *