اخبار داغ

طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب به هیات رئیسه مجلس ارسال شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی حدادی با تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در جلسه امروز بررسی طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در ۱۸ ماده توسط اعضای کمیسیون جمع بندی و به برای بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد. سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1400
120 بازدید
کد مطلب : 40642

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، علی حدادی با تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:

در جلسه امروز بررسی طرح اصلاح قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در ۱۸ ماده توسط اعضای کمیسیون جمع بندی و به برای بررسی نهایی در صحن علنی به هیات رئیسه مجلس ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود:

در جلسه امروز بررسی مواد (۱) و (۱۰) این طرح با حضور نماینده شورای نگهبان، مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان تشکل‌های صنفی و دستگاه‌های اجرایی مربوط بررسی شد و پس از نهایی شدن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در توضیح دیگر موارد بررسی شده در جلسه امروز کمیسیون افزود:

در این جلسه فعالیت تشکل‌های صنفی و دارندگان کسب، پیشه، حرفه، تخصص و مهارت معین تشکیل شده که اهداف، برنامه ها و اقدامات آنها به صورت غیرسیاسی، غیردولتی، غیرتجارتی، غیرانتفاعی و داوطلبانه برای منافع خاص مربوط به صنف است، بررسی شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با بیان اینکه تشکل‌ها در دو سطح استانی و ملی فعالیت دارند و با مصوبه کمیسیون ۱۵ تشکل استانی در سطح ملی فعالیت می‌کنند، گفت:

صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها به دلیل منفک شدن از قانون ماده ۱۰ احزاب بلاتکلیف بود و بر همین اساس مقرر شد مجوز اولیه صدور پروانه تشکل توسط کمیته‌ای صادر شود.

حدادی ادامه داد:

اعضای این کمیته از مجموعه نماینده قوه قضاییه، معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور و معاون هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس اتاق اصناف و رییس بسیج اصناف تشکیل می‌شود تا به تشکل‌ها مجوز بدهد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *