اخبار داغ

بانوان و نقشی اساسی در قوی شدن اقتصاد خانواده

نویسنده کتاب «بخوانید، اراده کنید و ثروتمند شوید» گفت: اگر ما بر آموزش خانواده در زمینه اقتصادی متمرکز شویم قطعا اقتصاد خانواده ها قوی خواهد شد و به طبع آن اقتصاد جامعه و کشور هم قوی خواهد شد در این زمینه بانوان می توانند نقش مهم و اساسی ایفا کنند. مرتضی عمومهدی با اشاره به […]

اشتراک گذاری
15 فروردین 1400
174 بازدید
کد مطلب : 40671

نویسنده کتاب «بخوانید، اراده کنید و ثروتمند شوید» گفت: اگر ما بر آموزش خانواده در زمینه اقتصادی متمرکز شویم قطعا اقتصاد خانواده ها قوی خواهد شد و به طبع آن اقتصاد جامعه و کشور هم قوی خواهد شد در این زمینه بانوان می توانند نقش مهم و اساسی ایفا کنند.

مرتضی عمومهدی با اشاره به نگارش کتاب «بخوانید، اراده کنید و ثروتمند شوید» اظهار کرد: موضوع این کتاب اقتصاد خانواده با نگاه اقتصاد مقاومتی است که بصورت درام و داستان براساس لزوم مدیریت اقتصاد در خانواده به نگارش درآمده است.

نویسنده کتاب «بخوانید، اراده کنید و ثروتمند شوید» افزود: از میان سه سطح اقتصاد خانواده، گروهی و دولتی، اقتصاد خانواده بسیار با اهمیت تر است و با توجه به اینکه مهمترین پایه در خانواده بانوان هستند در ابتدای کتاب سخنی با اعضای خانواده و در جایی دیگر این کتاب، به نقش اصلی و اساسی زنان که در اقتصاد خانواده دارند مطرح شده است.

وی تاکید کرد: اگر ما به آموزش خانواده در زمینه اقتصادی متمرکز شویم قطعا اقتصاد خانواده ها قوی خواهد شد و به طبع آن اقتصاد جامعه و کشور هم قوی خواهد شد.

عمومهدی با بیان اینکه ۱۴ الگوی موفق اقتصادی در کشورمان وجود دارد که سه الی چهار نفر از آنها خانم هستند افزود: فصل اول کتاب به معرفی الگوهای موفق در زمینه اقتصادی کشور که به کارآفرین نمونه تبدبل شده اند پرداخته شده و سرگذشت آنها در قالب داستان بیان شده است که زنان با توجه به جایگاهی که در خانواده دارند می توانند با الگوگیری از این بانوان کارآفرین موفق به اقتصاد خانواده کمک کنند.

وی با اشاره به دو رویکرد کتاب تصریح کرد: رویکرد اول خانواده کارآفرین است در این خانواده فقط پدر خانواده کار می کند و بقیه اعضای خانواده مصرف کننده هستند اما در رویکرد دوم اعضای خانواده کارآفرین در زمینه های تولید، تجارت، داد و ستد و یا انجام خدمات فعال هستند و همه به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

نویسنده کتاب «بخوانید، اراده کنید و ثروتمند شوید» تاکید کرد: مادر خانواده به دلیل نقش مهمی که در خانواده دارند علاوه بر کارآفرینی می توانند با اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف در خانواده به اقتصاد خانواده هم کمک کنند البته منظور از مدیریت مصرف به معنای ایجاد محدودیت و سختی در زندگی نیست بلکه مدیریت صحیح و مصرف بهینه و کمک به هزینه خانواده است.

وی افزود: این دو رویکرد هر کدام به طور جداگانه در کتاب پرداخته شده و اینکه هر کدام از اعضای خانواده چگونه می توانند به مدیریت مصرف و صرفه جویی بدون محدودیت به اقتصاد خانواده کمک کنند.

وی هدف از نگارش کتاب را توجه به اهمیت اقتصاد در قوی شدن کشور عنوان کرد و افزود: تلاش هایی در چند سال اخیر به موضوع اقتصاد شده اما موفقیت چندانی به دست نیامده تدابیر دولتها در شکوفایی اقتصاد هم کافی نبوده بر همین اساس به نظرم رسید در موضوع اقتصاد مقاومتی ما به جای اینکه نگاه از بالا به پایین و از دولت به سمت مردم داشته باشیم باید از کوچکترین سطح جامعه به سمت یزرگترین سطح حرکت کنیم یعنی از اقتصاد خانواده قوی به سمت اقتصاد قوی دولتی حرکت کنیم و اگر می خواهیم موفق شویم باید از این جهت تلاش کنیم تا به موفقیت برسیم.

منبع : صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *