اخبار داغ

برگزاری چهلمین دوره مسابقات فوتبال جام نوروز در شهر دشتک ، استان چهارمحال و بختیاری

بیش از ۴۰ سال است که مسابقات فوتبال جام نوروز شهر دشتک میگذرد و هر ساله با شرکت ۱۰ تیم از منطقه دشتک در ۳ مرحله گروهی ، نیمه نهایی و فینال تیم ها به رقابت با یکدیگر میپردازند ؛ نوروز که میشود شور و شوق فوتبال بیش از عید و سال نو خود را […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
95 بازدید
کد مطلب : 39629

بیش از ۴۰ سال است که مسابقات فوتبال جام نوروز شهر دشتک میگذرد و هر ساله با شرکت ۱۰ تیم از منطقه دشتک در ۳ مرحله گروهی ، نیمه نهایی و فینال تیم ها به رقابت با یکدیگر میپردازند ؛ نوروز که میشود شور و شوق فوتبال بیش از عید و سال نو خود را نشان میدهد و تمام ورزشکاران چه از راه دور یا نزدیک همه می آیند تنها به شوق مسابقات فوتبال ، آن هم در ورزشگاهی خاکی .ورزشگاهی با زمین خاکی در کنار این شهر قرار گرفته که متاسفانه بیش از ۳۰ سال است که قرار بود چمن شود اما ورزشکاران چاره ای ندارند جز اینکه در همین زمین خاکی و پر از شن بازی کنند و در اکثر بازی ها آسیب می بینند . مناسب نبودن زمین این ورزشگاه مشکلاتی را برای ورزشکاران و فوتبال این منطقه به وجود آورده است از جمله :

۱- نداشتن زمین مناسب برای تمرین و مسابقات

۲- آسیب دیدگی و مصدوم شدن بازیکنان

۳ – نیاز جدی تیم شهرداری دشتک به زمین تمرین ( حضور در لیگ برتر استان )

۴ – استعداد های ورزشی درخشان و نبود باشگاه ورزشی جهت پرورش آنها

۵ – و ….

قرار گرفتن در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا ، وجود آب و هوای معتدل و خنک و وجود مناظر طبیعی و سرسبز در کنار این ورزشگاه از جمله قابلیت هایی است که میتواند روزی این ورزشگاه را تبدیل به جایگاه تمرین و میزبانی تیم های استانی و ملی کند .

این ورزشگاه به همت خیر نیکوکار دکتر مهرداد الیاسی در سال ۹۰ خاک برداری شد پس از گذشت ۱۰ سال از این طرح هم اکنون به همان صورت رها شده و با پیگیری های انجام شده مسئولین شهری ، شهرستانی و استانی قرار است امسال با تخصیص بودجه چشم انتظاری فوتبال دوستان به اتمام برسد . نام این ورزشگاه به یاد زنده یاد مهران الیاسی نام گذاری شده است . پیشکسوتان فوتبال این شهر روزی امیدشان بازی کردن در زمین چمن این ورزشگاه بود اما به قول خودشان حال تنها امیدشان این است که فرزندانشان بتوانند در زمین چمن این ورزشگاه بازی کنند .

این مسابقات با معرفی تیم های اول و دوم و همچنین تیم اخلاق به کار خود پایان داد . در فینال این رقابتها دو تیم آریایی ها و شیر سنگی با هم رقابت کردند که در پایان ۹۰ دقیقه تیم آریایی ها با نتیجه ۴ بر ۰ تیم شیر سنگی را شکست داد و قهرمان این دوره از رقابت ها شد . در پایان این بازی در مراسمی با حضور مسئولین شهری و شهرستانی و پیشکسوتان فوتبال منطقه از تیم های اول و دوم تقدیر شد و همچنین تیم انقلاب به عنوان تیم اخلاق معرفی و تجلیل شد .

تیم قهرمان آریایی ها
تیم دوم شیر سنگی
داوران و ناظر بازی فینال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *