اخبار داغ

نظرسنجی جالب دانشگاه مریلند از ایرانیان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز یک نظر سنجی که به تازگی توسط دانشگاه مریلند با همکاری موسسه ایران پل از ایرانیان انجام شده نتایج جالبی داشته که بخش هایی از آن را در زیر میخوانید: بر اساس این نظرسنجی درمورد عملکرد ایران در مقابله با ویروس کرونا ۸۵ درصد مردم معتقدند که ایران در […]

اشتراک گذاری
12 فروردین 1400
121 بازدید
کد مطلب : 39469

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز یک نظر سنجی که به تازگی توسط دانشگاه مریلند با همکاری موسسه ایران پل از ایرانیان انجام شده نتایج جالبی داشته که بخش هایی از آن را در زیر میخوانید:

بر اساس این نظرسنجی درمورد عملکرد ایران در مقابله با ویروس کرونا ۸۵ درصد مردم معتقدند که ایران در مقابله با این ویروس خیلی خوب و یا خوب عمل کرده است و تنها ۱۵درصد اعتقاد داشته اند که عملکرد ایران کم یا ضعیف بوده است.

۷۸ درصد مردم ایران اعتقاد دارند که تحریم‌ ها روی اقتصاد ایران تأثیر منفی داشته است. ولی با همین شرایط ۵۸ درصد علت اصلی نابسامانی اقتصادی در ایران را تحریم نمیدانند بلکه «سوء مدیریت» اعلام کرده‌ اند.

۸۴ درصد مردم ایران از آمریکا بدشان می ‌آید و ۶۰ درصد مردم معتقدند اگر آمریکا به برجام بازگردد، باز هم بد عهدی خواهد کرد و ۷۰ درصد مردم ایران معتقدند آمریکا درپی جلوگیری از رسیدن محصولات حیاتی – بشردوستانه به ایران است.

۶۹ درصد مردم ایران معتقدند، تا قبل از اجرای تعهدات کامل توسط آمریکا، نباید با این کشور مذاکره کرد.

همچنین ۵۱ درصد شرکت کنندگان گفته اند با برجام موافقند و ۴۱ درصد نیز مخالف آن هستند.

۸۸ درصد مردم ایران معتقدند، فعالیت‌های سپاه قدس در منطقه، ایران را کشور امن‌تری کرده است. این نظرسنجی می‌افزاید این عدد نسبت به ماه می سال ‌۲۰۱۹ به مقدار ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

۶۴ درصد مردم ایران معتقدند سپاه پاسداران باید در پروژه‌ های اقتصادی و عمرانی کشور شرکت کند.

فقط ۲۱ درصد از مردم ایران، اخبار رسانه‌ های خارجی را دنبال می ‌کنند.

این نظر سنجی چشم انداز خوبی را از شرایط سیاسی-اجتماعی ایران میدهد که با توجه به هیاهوی رسانه های معاند هنوز هم ایرانی ها همسو با سیاست های کلی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *