اخبار داغ

پیش بینی وزش باد شدید در کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: علاوه بر افزایش ابر برای امروز (یکشنبه) در برخی از مناطق این استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود. مریم سلاجقه روز یکشنبه افزود: وزش باد تا فردا در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه دارد ضمن اینکه در مناطق شرقی تا روز سه شنبه وزش باد […]

اشتراک گذاری
08 فروردین 1400
147 بازدید
کد مطلب : 38580

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: علاوه بر افزایش ابر برای امروز (یکشنبه) در برخی از مناطق این استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

مریم سلاجقه روز یکشنبه افزود: وزش باد تا فردا در بیشتر مناطق استان کرمان ادامه دارد ضمن اینکه در مناطق شرقی تا روز سه شنبه وزش باد و خیزش گرد و خاک مهم‌ترین پدیده جوی خواهد بود. 

وی اظهار داشت: کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و غبار آلودگی در برخی مناطق استان کرمان طی امروز و فردا دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به اینکه شهربابک با دمای ۶.۴ درجه سانتی گراد به عنوان سردترین و شهداد با دمای ۴۱.۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای این استان بوده اند تصریح کرد: شهداد صبح امروز با دمای ۳۰ درجه گرم‌ترین و روز گذشته با دمای ۳۹ درجه بعد از زابل گرم‌ترین ایستگاه کشور بوده است. 

سلاجقه با اشاره اثرات مخرب احتمالی وزش باد به سازه ها و تاسیسات شهری تصریح کرد: خیزش گرد و خاک و وقوع توفان شن و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راه های در شمال غربی استان و احتمال بروز خسارت به گلخانه ها، درختان و دامداری های سنتی از دیگر مخاطرات این پدیده است. 

وی توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی پرهیز کنند و تمهیدات لازم به منظور کاهش خسارت وزش باد، استحکام بنا و سازه های در حال ساخت را انجام دهند. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان همچنین کنترل پوشش گلخانه ها و نهالستان ها و آمادگی دستگاه‌های خدمـت رسان برای انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را نیز توصیه کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *