اخبار داغ

تشکیل ۲۰ تور گردشگری مجازی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۰ تور گردشگری مجازی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان راه اندازی شد. مجید صفایی اظهار داشت:با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری راه‌اندازی تورهای مجازی بیش از پیش ضروری است و مستند ۶۰ دقیقه‌ای از ظرفیت‌ها و مناطق گردشگری […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
61 بازدید
کد مطلب : 38422

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:۲۰ تور گردشگری مجازی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان راه اندازی شد.

مجید صفایی اظهار داشت:با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و تعطیلی مراکز گردشگری راه‌اندازی تورهای مجازی بیش از پیش ضروری است و مستند ۶۰ دقیقه‌ای از ظرفیت‌ها و مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در ۶۰ کلیپ تهیه و در فضای مجازی و سایت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بارگذاری شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:تصاویر سه بعدی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این استان طراحی شده و در صفحه اینستاگرام به نشانی kb@cthh قابل مشاهده است.

صفایی معرفی جاذبه‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد  در فضای مجازی را مهم ارزیابی کرد و از هموطنان خواست هر کدام سفیری برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان باشند و در این زمینه، اداره کل میراث‌ فرهنگی استان را همراهی کنند.

وی ابراز داشت:رودِ رونه باشت، چشمه بلقیس چرام، بافت تاریخی دهدشت، چشمه میشی سی سخت، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه ای، طسوج چرام، موگرمون لنده تنگ سولک بهمئی از جمله مناطقی است که مسافران می توانند از طریق تور مجازی از آنان دیدن کنند.

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد با داشتن چشمه‌ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای زیبا، رودخانه‌های خروشان همراه با مناظر بدیع گردشگری از مقاصد گردشگری مهم در جنوب کشور است.
دریاچه‌های طبیعی، پوشش جنگلی درختان سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته‌های کوهساران، جلوه‌هایی از طبیعت سحرانگیز این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای گردشگری نوروزی است.استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران سالانه پذیرای افزون بر سه میلیون گردشگر است که صدها جهانگرد هم در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.گفتنی است به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ کدام از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد پذیرای گردشگر نیست و سفر به این استان امسال ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *