اخبار داغ

آلرژی بهاری

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق مطالعات مرکز کنترل پیشگیری از بیماری های جهانی تقریبا ۸ درصد مردم بزرگسال یعنی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر و هفت درصد کودکان یعنی نزدیک به ۶ میلیون از نفر آلرژی های فصلی را تجربه می کنند .برخی از انواع آلرژیها، زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که سابقه […]

اشتراک گذاری
28 اسفند 1399
45 بازدید
کد مطلب : 36962

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، طبق مطالعات مرکز کنترل پیشگیری از بیماری های جهانی تقریبا ۸ درصد مردم بزرگسال یعنی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر و هفت درصد کودکان یعنی نزدیک به ۶ میلیون از نفر آلرژی های فصلی را تجربه می کنند .برخی از انواع آلرژیها، زمینه ژنتیکی دارند و افرادی که سابقه خانوادگی این عارضه را دارند بیشتر از دیگران مستعد دریافت این بیماری هستند .این بیماری در کودکی بیشتر به صورت آلرژی های پوستی یا غذایی بروز می کند و در بزرگسالی می تواند به آلرژی تنفسی تبدیل شود.سازمان جهانی بهداشت گزارش کرده است کودکانی که بین ۱۲ تا ۱۷ سال سن دارند، بیشتر در معرض این حساسیتها هستند. علاوه بر آن حساسیت های فصلی دیگر نیز ممکن است روی شدت علائم تنفسی در کودکان و نوجوانانی که مبتلا به آسم هستند، افزایش یابد.

علائم آلرژی های بهاری شامل مواردی هستند :

گرفتگی بینی

آبریزش بینی 

خارش و آبریزش چشم

ورم چشم 

خارش گلو و دهان

بی خوابی و خستگی 

گز گز کردن بدن 

سرفه و تنگی نفس 

احساس گرفتگی در قفسه سینه 

آلرژی های بهاری معمولا روش های تشخیصی نادری دارند. علائم آن ها نیز معمولاً قابل درمان می باشد، مخصوصا اگر مشکلات تنفسی آن در فرد به طور شدید بروز کند. افرادی که به طرز گسترده ای از این حساسیت ها رنج می برند، می توانند به متخصص آلرژی مراجعه کنند. متخصص آلرژی با انجام آزمایش های متعدد نوع آلرژی بیمار را تشخیص داده و در صورت نیاز، برای بیمار واکسن تجویز می کند. تزریق واکسن های آلرژی حدود ۳ سال به طول درمان نیاز دارد. همچنین پزشک نیز قادر است از دارو های تشخیصی آلرژی برای متعادل سازی کار دستگاه ایمنی استفاده نماید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *