اخبار داغ

تشخیص کووید-۱۹ تنها با نمونه‌برداری از پوست

روشی که برای آزمایش کووید-۱۹ بیشترین استفاده را دارد نیازمند واکنش زنجیره‌ای پلیمراز(پی‌سی‌آر) است که برای آن باید از ته حلق و داخل بینی نمونه‌برداری شود. شیمی‌دانان دانشگاه سوری با همکاری سازمان بهداشت ملی و دانشگاه‌های منچستر(Manchester) و لستر(Leicester) نمونه‌هایی از چربی پوست ۶۷ بیمار بیمارستانی برداشتند که ۳۰ نفر از آنها کرونا مثبت و […]

اشتراک گذاری
27 اسفند 1399
106 بازدید
کد مطلب : 36582

روشی که برای آزمایش کووید-۱۹ بیشترین استفاده را دارد نیازمند واکنش زنجیره‌ای پلیمراز(پی‌سی‌آر) است که برای آن باید از ته حلق و داخل بینی نمونه‌برداری شود.

شیمی‌دانان دانشگاه سوری با همکاری سازمان بهداشت ملی و دانشگاه‌های منچستر(Manchester) و لستر(Leicester) نمونه‌هایی از چربی پوست ۶۷ بیمار بیمارستانی برداشتند که ۳۰ نفر از آنها کرونا مثبت و ۳۷ نفر منفی بودند. این نمونه‌ها به آرامی از مناطقی از پوست که تجمع چربی بیشتری دارد برداشته شد. این چربی توسط غدد چربی پوست در صورت و گردن تولید می‌شود.

محققان نمونه‌ها را به وسیله‌ی کروموتوگرافی مایع، طیف‌سنجی جرمی و نوعی روش مدلسازی آماری بررسی کردند تا تفاوت بین نمونه‌های کووید مثبت و منفی را بیابند.

محققان دانشگاه سوری دریافتند که افراد دارای کووید-۱۹ سطح چربی پوست پایین‌تری داشتند. دقت نتایج حاصل از این تحقیقات با کنترل داروی مصرفی و شرایط بهداشتی بیشتر نیز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *