اخبار داغ

مشارکت بانوان بسیجی برای بیماری‌یابی محله به محله در ایام نوروز

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص برنامه این سازمان در ایام نوروز گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، بسیج زنان نیز در غربالگری هموطنان و رسیدگی به خانواده بیماران مشارکت خواهد کرد.در خصوص برنامه این سازمان در ایام نوروز گفت: با توجه به در […]

اشتراک گذاری
24 اسفند 1399
54 بازدید
کد مطلب : 35758

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس بسیج جامعه زنان کشور در خصوص برنامه این سازمان در ایام نوروز گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، بسیج زنان نیز در غربالگری هموطنان و رسیدگی به خانواده بیماران مشارکت خواهد کرد.در خصوص برنامه این سازمان در ایام نوروز گفت: با توجه به در اولویت بودن موضوع کرونا در کشور، بسیج خواهران نیز تمرکز فعالیت‌های امسال خود را بر روی تلاش برای قطع زنجیره شیوع کرونا گذاشته است. به همین منظور با توجه به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، بسیج خواهران نیز همچون گذشته مشارکت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

وی در خصوص مأموریت بسیج زنان در این طرح عنوان کرد: در این مرحله خواهران بسیجی اقداماتی از جمله انجام غربالگری، شناسایی بیماران، نظارت و مراقبت از مبتلایان و رسیدگی به خانواده بیماران کرونایی را بر عهده خواهند داشت.

بیابانی افزود: در همین راستا نیز گروه‌های متخصص و دارای مهارت در این زمینه در قالب تیم‌های جهادی بانوان تقسیم بندی شده و با مراجعه به درب منازل به صورت محله به محله اقدام به غربالگری و بیماری‌یابی می‌کنند. در صورتی که آزمایش هر یک از هم وطنان مشکوک یا مثبت باشد اقدامات لازم برای رفع خطر انجام می‌شود.

وی توضیح داد: در مرحله بعدی نیز شرایط قرنطینه بیمار در منزل فراهم و در صورت نیاز به انتقال بیمار به مراکز درمانی از طریق ارتباط با تیم‌های اورژانس فرد را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

بیابانی در خصوص رسیدگی و نظارت بر خانواده افراد بیمار توسط بسیج بانوان عنوان کرد: در این مرحله نیز تا ۱۰ نفر از افراد در ارتباط با بیمار مورد آزمایش، مراقبت و نظارت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به علاوه تأمین حداقل اقلام غذایی و بهداشتی مورد نیاز بیماران در قرنطینه نیز توسط بسیج بانوان انجام می‌شود و این کار در قالب توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی تا پایان بهبودی کامل بیمار ادامه خواهد داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *