اخبار داغ

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ اسفند

تاکید رییس جمهور بر پیشگیری از شگل‌گیری موج چهارم کرونا/ توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور افراد با سابقه نظامی در انتخابات/ ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا به ارتباط غیر مستقیم با ایران/ ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان بود که می‌توانید […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
60 بازدید
کد مطلب : 35373

تاکید رییس جمهور بر پیشگیری از شگل‌گیری موج چهارم کرونا/ توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور افراد با سابقه نظامی در انتخابات/ ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا به ارتباط غیر مستقیم با ایران/ ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان بود که می‌توانید آنها را در این گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز مرور کنید.

خطر موج چهارم منتفی نیست/روند واکسیناسیون سرعت می گیرد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، تاکیدات رییس جمهور  بر پیشگیری از شگل‌گیری موج چهارم کرونا در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینکه اگر دو هفته مراعات نکنیم همه آمارها تغییر می کند، گفت: خطر موج چهارم منتفی نیست و وجود دارد، تا حالا تلاش و مراقبت شده و وارد این موج در کشور نشدیم، اما هر لحظه ممکن است این خطر پیش بیاید و ایام نوروز روزهای خاصی است و تحرک مردم در داخل و بیرون منزل بیشتر می شود.

وی همچنین افزود: بر اساس گزارش وزیر بهداشت این هفته و هفته‌ آینده واکسن بیشتری وارد کشور می شود و این امر موجب افزایش سرعت واکسیناسیون خواهد شد.

افراد با سابقه نظامی منع قانونی برای حضور در انتخابات ندارند

دومین خبر پربازدید توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره حضور افراد با سابقه نظامی در انتخابات بود.

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت سیاسی نظامیان  گفت: اگر رویه شورا را بررسی کنید منع قانونی برای حضور افرادی که سابقه نظامی دارند وجود نداشته و در ادوار مختلف افراد نظامی حضور داشتند و آنچه که قانون لحاظ کرده عدم منع ورود اینگونه افراد است. البته دخالت نظامیان که سوگیری داشته باشند قطعا منع شده است.  صرف نامزدشدن برای انتخابات منع قانونی نداشته است.

چرا کاندیداتوری ظریف برای اصلاح‌طلبان بهتر است؟

تحلیل دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی از شرایط محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هم از پربازدیدها بود.

رسول منتجب نیا با بیان اینکه ظریف بین اکثریت مردم موقعیت ممتازی دارد و برای خود محبوبیت و مقبولیت ایجاد کرده است، گفت: وی فردی مودب، با فرهنگ، دیپلمات کارکشته، دلسوز و مورد اعتماد است. تردید ندارم اگر وارد انتخابات شود، شور و هیجان انتخاباتی ایجاد می شود و حد نصاب رای بالا می رود و از این جهت به نفع نظام است.

به شکل غیر مستقیم با ایران در ارتباط هستیم

خبر بعدی،‌ ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره ارتباط غیر مستقیم با ایران بود.

جیک سالیوانگفت که آمریکا و ایران دیپلماسی غیر مستقیم را به وسیله اروپا و دیگران آغاز کرده‌اند تا پیام هایی را درباره اینکه چگونه می توان توافق هسته ای ٢٠١۵ را حفظ کرد، تبادل کنند.

وی تصریح کرد: دیپلماسی با ایران در جریان است اما در حال حاضر به صورت مستقیم نیست.

بایدن سیاست ”فشار هوشمندتر” علیه ایران را دنبال می‌کند

مهدی مطهرنیا، کارشناس مسایل بین الملل هم گفت: بایدن میراث ۱+۵ در ارتباط با ایران را از اوباما و میراث فشار حداکثری را از ترامپ حفظ می‌کند از این رو معتقدم بایدن ضریب نفوذ اعمال فشارش بر ایران را در قالب پارادایم قدرت، با ترکیب این دو میراث ”هوشمندتر” دنبال خواهد کرد.

ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم

تاکید نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر ضرورت افزایش حقوق و دستمزد کارگران متناسب با تورم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

 ولی اسماعیلی گفت: با افزایش قیمت کالاهای اساسی شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم و لذا باید مطابق با شرایط اقتصادی امروز کشور، حقوق و دستمزد کارگران افزایش پیدا کند.

مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی هم بابیان اینکه در مجلس یازدهم مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم، افزود: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ گام‌هایی را در این مسیر برداشتیم، اما یک قدم جدی و اساسی نبود و بستر آن فراهم نبود، چنانچه مجلس در مرحله اول بودجه را تصویب نکرد، اما امورات کشور باید با بودجه و تصویب بودجه پیش می‌رفت که با یک دوازدهم و سه دوازدهم مسیر درستی نبود، در هرحال تا جایی که امکان داشت انضباط بودجه، شفافیت بودجه، محرومیت زدایی و اینکه بودجه با اولویت به سمت اشتغال‌زایی، تولید، کمک به معیشت مردم و توجه به سلامت در حوزه‌های مختلف، به ویژه شرایط فعلی پیش برود، این موارد را در اولویت قرار دادیم.

پنج روز عزای ملی برای رییس مجلس ضدانگلیسی

به مناسبت پنجاه و نهمین سالگرد درگذشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی رییس هفدهمین مجلس شورای ملی،این گزارش از پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی، مرجعی که بیشتر عمرش را به جای صرف در امور دینی به مسائل سیاسی اختصاص داد و با کارنامه درخشان مبارزه با خدعه ها، نیرنگها و فریبهای استعمار پیر توانست در لباس دین ابزار سیاست را به خدمت بگیرد و ۱۱ ماه قبل از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ با قیام مقدس به حمایت از نخست وزیر ملی گرا برخاست و منابع نفت و گاز کشور را از چنگال طمع شرکتهای انگلیسی خارج کرد.

نامه انتقادی ظریف به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

انتقاد وزیر امور خارجه کشورمان از عملکرد آمریکا و اروپا در مورد موضوع برجام هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

محمدجواد ظریف در  نامه چند صفحه ای به جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن انتقاد از عملکرد اروپا و آمریکا در ارتباط با موضوع برجام و توافق هسته ای تاکید کرده است که در صورتی که طرف های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کنند ایران نیز به تعهدات عمل خواهد کرد.

نامه ظریف به جوزف بورل حاوی هیچ طرحی نیست

در توضیح این نامه، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه  گفت:  این نامه تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نمی‌باشد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *