اخبار داغ

وزیر خارجه آمریکا از تایوان به عنوان یک کشور مستقل یاد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا برای نخستین بار از تایوان به عنوان کشوری مستقل و نه منطقه‌ای تحت حاکمیت چین یاد کرده و حاکمیت چین بر این منطقه را به چالش کشید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که پیشتر در جریان سخنرانی خود در جلسه استماع کنگره، از تایوان به […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
112 بازدید
کد مطلب : 35432

وزیر امور خارجه آمریکا برای نخستین بار از تایوان به عنوان کشوری مستقل و نه منطقه‌ای تحت حاکمیت چین یاد کرده و حاکمیت چین بر این منطقه را به چالش کشید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا که پیشتر در جریان سخنرانی خود در جلسه استماع کنگره، از تایوان به عنوان یک کشور و نه بخشی از چین نام برده بود، قرار است هفته آینده در راستای پیگیری سیاست‌های همکاری میان آمریکا، ژاپن و استرالیا به این دو کشور سفر کند.

به نوشته روزنامه تایوان نیوز، بلینکن با به کار بردن نام تایوان به عنوان یک کشور، تابوی نا نوشته‌ای را شکسته که تاکنون مقامات آمریکایی پیش از دولت بایدن از انجام آن پرهیز کرده‌اند.

بلینکن در جریان جلسه استماع کمیته روابط خارجی کنگره و در پاسخ به سوال نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا، از نام کشور برای تایوان استفاده کرده و گفت: من با نظر شما موافقم که تایوان از دمکراسی قدرتمندی برخوردار است، یک قدرت بزرگ در فناوری بوده و کشوری است که می‌تواند کمک‌های شایانی نه تنها به مردم خود، بلکه به جهان داشته باشد. (کمک به درمان) کووید از جمله این مثال‌هاست.

لازم به ذکر است وزارت خارجه آمریکا پیش از این و در راستای تعهد خود به پکن در خصوص سیاست «یک چین متحد»، همواره از تایوان به عنوان منطقه خودمختار نام برده و تاکنون از نام کشوری مستقل برای این منطقه استفاده نکرده و سخنان بلینکن نخستین اظهارات یک وزیر خارجه آمریکا در خصوص مستقل قلمداد کردن تایوان از چین محسوب می‌شود.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *