اخبار داغ

بانوان و اثرات مخرب کم تحرکی در دوران کرونا

بی تحرکی و نشستن طولانی مدت به ویژه در دوران شیوع کرونا سلامت بانوان را به خطر می‌اندازد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سلامت و رفاه زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، نه تنها به عنوان حق انسانی برای آنان شناخته شده، بلکه تاثیر آن در […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
98 بازدید
کد مطلب : 35417

بی تحرکی و نشستن طولانی مدت به ویژه در دوران شیوع کرونا سلامت بانوان را به خطر می‌اندازد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: سلامت و رفاه زنان که نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، نه تنها به عنوان حق انسانی برای آنان شناخته شده، بلکه تاثیر آن در سلامت خانواده و جامعه نیز اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

سید محمد علوی افزود: سلامت زنان با ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی و تحت تاثیر زمینه بیولوژیکی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آنان تعیین می‌شود که به شکل پیوستاری در طول چرخه زندگی آنان گسترده است و ارتباط بسیار نزدیک با شرایط زندگی آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: توجه به مسائل مربوط به سلامت زنان در طول چرخه زندگی آنان، حائز اهمیت است و شعار ” سلامت زنان در دوره کرونا ” دلالت بر این دارد که زنان نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌کنند به گونه‌ای که رفتار‌های زنان بر ارتقای سلامت سایر اعضا خانواده نیز تاثیر داشته است.

علوی خاطر نشان کرد: به همین منظور توجه به شیوه زندگی سالم در دوران مقابله با بیماری کرونا ویروس با تکیه بر فعالیت بدنی مطلوب، در این گروه از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه اثرات ناگوار و مخرب بی تحرکی و نشستن طولانی مدت بر سلامتی نیز می‌تواند منجر به عواقب ناخوشایندی شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان وقوع سکته قلبی و مغزی، ابتلا به دیابت و فشارخون بالا، چاقی، چربی خون بالا، کبد چرب، افسردگی، کاهش قوای عضلانی و … از پیامد‌های کم تحرکی را عنوان کرد و گفت: از سویی دیگر، فعالیت بدنی با شدت متوسط، ایمنی بدن را در مقابل بیماری کرونا بالا می‌برد، همچنین در کاهش استرس‌های ناشی از این بیماری مهلک موثر است.

منبع : خبرگزاری صداوسیما خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *