اخبار داغ

۱۵۰۰ خانوار شهرستان مرزی سردشت از نعمت گاز برخوردار شدند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، اقصی نخشی پور روز یکشنبه اظهار داشت: از این تعداد، هزار خانوار در شهر و ۵۰۰ خانوار نیز در هفت روستای این شهرستان ساکن بودند که امسال با ۳۳ کیلومتر لوله گذاری و احداث ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز از نعمت گاز برخوردار شدند. وی اضافه کرد: باوجود سخت‌گذر بودن این شهرستان […]

اشتراک گذاری
17 اسفند 1399
101 بازدید
کد مطلب : 33627

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، اقصی نخشی پور روز یکشنبه اظهار داشت: از این تعداد، هزار خانوار در شهر و ۵۰۰ خانوار نیز در هفت روستای این شهرستان ساکن بودند که امسال با ۳۳ کیلومتر لوله گذاری و احداث ۲ ایستگاه تقلیل فشار گاز از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: باوجود سخت‌گذر بودن این شهرستان ولی امسال اقدامات اساسی در اجرای طرح گازرسانی به شهر و روستاها انجام گرفته است.

فرماندار سردشت افزود: هم اینک گاز رسانی در ۳۳ روستا و شهر میرآباد از توابع بخش وزینه این شهرستان در ۶ محور با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه سعی و تلاش بر این است که هرچه سریعتر تمام نقاط شهری و روستایی سردشت در کمترین زمان ممکن از نعمت گاز بهره‌مند شوند، افزود: اگر شرایط جوی مناسب باشد تا پایان سال ۳ روستا و در سال آتی تا هفته دولت ۱۵ روستای دیگر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

نخشی پور کرد: در راستای گاز رسانی به مناطق روستایی ۵۶ روستا در قالب ۶ طرح و ۶ محور با بهره مندی ۳ هزار خانوار و برآورد هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال در حال پیمان سپاری است که عملیات گازرسانی به این تعداد روستا از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی گفت: هم اینک درصد بهره مندی از گاز در روستاها ۲۵ درصد است که اگر طرح‌های گاز رسانی به ۳۰ روستا پایان یابد درصد بهره مندی مناطق روستایی به ۴۲ درصد افزایش خواهد یافت.

فرماندار سردشت درصد بهره مندی از گاز در مناطق شهری را نیز ۹۲ درصد اعلام کرد و افزود: با پایان عملیات گاز رسانی به شهر میرآباد نیز درصد بهره مندی مناطق شهری به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

شهرستان مرزی سردشت دارای ۲۸ هزار و ۸۰۰ مشترک گاز است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مشترک روستایی و ۲۶ هزار مشترک نیز شهری هستند.

این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *