اخبار داغ

انحراف از ارزش‌های انسانی سبب از بین رفتن تمدن بشریت خواهد شد

آیت الله سید محمدتقی مدرسی گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر به سوی خداوند و فطرت پاک خود بازنگردیم، چیزی از پیشرفت و تمدن باقی نخواهد ماند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی در سخنرانی هفتگی خود که از دفتر کربلا به صورت […]

اشتراک گذاری
09 اسفند 1399
81 بازدید
کد مطلب : 30821

آیت الله سید محمدتقی مدرسی گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر به سوی خداوند و فطرت پاک خود بازنگردیم، چیزی از پیشرفت و تمدن باقی نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد تقی مدرسی در سخنرانی هفتگی خود که از دفتر کربلا به صورت پخش تلویزیونی برگزار شد، انحراف از ارزش‌های انسانی را سبب از بین رفتن تمدن برشمرد و گفت: شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد اگر به سوی خداوند و فطرت پاک خود بازنگردیم، چیزی از پیشرفت و تمدن باقی نخواهد ماند.

وی همچنین اظهار کرد: با یک نگاه درمی‌یابیم که همه‌گیری کرونا چگونه زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار داده و خسارت‌های میلیاردی بر اقتصاد کشورها وارد کرده است. و همه این‌ها شمه‌ای از عذاب الهی است که نشانه‌ای برای بازگشت به سوی خدا است. خداوند در آیه ۲۱ سوره سجده می‌فرماید: «وَلَنُذِیقَنَّهُمْ مِنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَیٰ دُونَ الْعَذَابِ الْأَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ؛ و قطعاً غیر از آن عذاب بزرگ‌تر، از عذاب این دنیا [نیز] به آنان می‌چشانیم، امید که آنها [به خدا] بازگردند.

آیت الله مدرسی در ادامه تأکید کرد: راه‌حل‌های بشر برای کنترل کرونا با شکست مواجه شده است، چرا که راه‌حل واقعی نیست. باید انسان به ضعف و ناتوانی خود اعتراف کند و از انحرافات خود توبه کند و به رهنمودهای رهبران الهی که مصلحت بشر را می‌دانند گوش فرا دهد.

این مفسر قرآن با بیان اینکه بازگشت به سوی خداوند به معنی بازگشت به دستورات و ارزش‌های الهی است که در عدالت، احسان و دوری از فحشاء و منکر نمود پیدا می‌کند، گفت: ناهنجاری‌های اخلاقی تمدن غربی که باعث انحراف، فساد و دوری از فطرت پاک می‌شوند، و نیز ناعدالتی‌ها و برخورداری ثروتمندان از واکسن و دارو، باید پایان یابد. که با بازگشت به سوی خدا در تمام زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی امکان‌پذیر است.

آیت الله مدرسی در خاتمه از خداوند متعال خواست به حق ماه مبارک رجب و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام این بیماری را از همه انسان‌ها دور کند و توفیق بازگشت به راه راست را عطا بفرماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *