اخبار داغ

تعدا و مبلغ چک های برگشتی کم شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در دی ماه نشان می‌دهد که در این ماه ۶۷۸ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ نسبت به دی ماه یه ترتیب ۲۴ و ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است. تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
46 بازدید
کد مطلب : 29332

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز ، آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در دی ماه نشان می‌دهد که در این ماه ۶۷۸ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ نسبت به دی ماه یه ترتیب ۲۴ و ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است.

تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از جریان مبادلات چک منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در دی ماه بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره چک به ارزش ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است که از نظر تعداد ۱۰.۷ درصد کاهش و مبلغ تا ۱.۴ درصد نسبت به دی ماه افزایش دارد.

از سوی دیگر، معادل ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره با ارزش ۱۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از چک‌های مبادله‌ای وصول شده است که از نظر تعداد ۹.۴ درصد کاهش و مبلغ ۳.۱ درصد افزایش دارد. در کنار چک‌های وصولی بالغ بر ۶۷۸ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی به ترتیب با ۲۴ و ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین در این مدت، در استان تهران بیش از ۲.۵ میلیون فقره چک با ارزشی معادل ۹۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مبادله شده که بیانگر صدرنشینی استان تهران در مبادله چک در سطح کشور است.

منبع :ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *