اخبار داغ

جزئیات لایحه منع خشونت علیه زنان

سرانجام پس از یک دهه انتظار لایحه منع خشونت علیه زنان در برابر خشونت با ۵۷ ماده و پنج فصل تعاریف و کلیات در مسیر قانونگذاری قرار گرفت. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تحقق اصول و آرمان‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ کرامت و […]

اشتراک گذاری
03 اسفند 1399
114 بازدید
کد مطلب : 29150

سرانجام پس از یک دهه انتظار لایحه منع خشونت علیه زنان در برابر خشونت با ۵۷ ماده و پنج فصل تعاریف و کلیات در مسیر قانونگذاری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، لایحه منع خشونت علیه زنان در راستای تحقق اصول و آرمان‌های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ کرامت و منزلت زنان، حمایت از زنان در برابر اقسام مختلف رفتارهای خشونت آمیز، پیش بینی تدابیر، اقدامات، خدمات و توانمندی سازی ‌های لازم برای حمایت از زنان در برابر خشونت، تعیین تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر مبارزه با خشونت علیه زنان، تمهید ساختار منسجم برای هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، جرم انگاری اشکال جدید مزاحمت و تعدی به حقوق زنان و تعیین ضمانت اجراهای مناسب برای آن و تنقیح و انسجام قوانین مختلف و پراکنده در این زمینه به رشته تحریر درآمد تا به شکل قانون چتر حمایتی خود را بر سر زنان بگستراند.

این لایحه شامل ۵۷ ماده و پنج فصل است. فصل اول این لایحه شامل تعاریف و کلیات، فصل دوم نظارت بر اجرای قانون، فصل سوم وظایف دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط، فصل چهارم جرائم و مجازات‌ها و فصل پنجم آیین دادرسی می‌شود.

منبع : برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *