اخبار داغ

اعمال لیله الرغائب چیست؟

نخستین شب جمعه از ماه پرفضیلت رجب را «لیله الرّغائب» نامیده اند. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند. برای این شب اعمالی از رسول خدا (ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب می‌نامند. در این شب ملائک بر زمین […]

اشتراک گذاری
30 بهمن 1399
83 بازدید
کد مطلب : 28193

نخستین شب جمعه از ماه پرفضیلت رجب را «لیله الرّغائب» نامیده اند. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند. برای این شب اعمالی از رسول خدا (ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر،اولین شب جمعه ماه رجب را لیله الرغائب می‌نامند. در این شب ملائک بر زمین نزول می‌کنند. برای این شب اعمالی از رسول خدا (ص) ذکر شده است که فضیلت بسیاری دارد و بدین قرار است:

رسول خدا (ص) در باب فضیلت و برکت ماه رجب در روایتی فرموده‌اند: ” از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید که فرشتگان آن را «لیله الرغائب» نامیدند.”

اعمال لیله الرغائب عبارتند از:

روزه

روز پنج شنبه اول ماه رجب، -در صورت امکان و بلا مانع بودن – روزه گرفته شود.

دوازده رکعت نماز

چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز اقامه شود که هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

و چون دوازده رکعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذکر” اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله” گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر ” سبوحٌ قدوسٌ رب الملائکه والروح” گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر “رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم” گفته شود.

دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذکر ” سبوح قدوس رب الملائکه والروح” گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود.

زیارت امام حسین (ع)

در این ماه رحمت و مغفرت الهی، مؤمنین باید علاوه بر توجه بر اعمال عبادی همچون نماز، روزه و استغاثه و توبه، به وظیفه و مسئولیت خود در قبال امامان معصوم (علیهم السلام) و محبت و ارادت به ایشان بخصوص در قالب زیارت توجه خاص داشته باشند. در این شب نیز علاوه بر اینکه شب زیارتی اباعبدالله الحسین (ع) است می‌توان با خواندن زیارت عاشورا از راه دور سلامی به ارواح مقدس و پاک شهدای کربلا نثار نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *