اخبار داغ

پسکوف: امیدوارم غرب برای مذاکره با روسیه عزم سیاسی داشته باشد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت می دانم که غرب به طرز دیوانه وار پیگیر تحریم مسکو است اما امیدوارم که عزم سیاسی آنها برای مذاکره بر این وسوسه ناخوشایند غلبه کند. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید روسیه از محدودیت های جدید استقبال نمی کند و امیدوار است که […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
132 بازدید
کد مطلب : 27751

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت می دانم که غرب به طرز دیوانه وار پیگیر تحریم مسکو است اما امیدوارم که عزم سیاسی آنها برای مذاکره بر این وسوسه ناخوشایند غلبه کند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین می گوید روسیه از محدودیت های جدید استقبال نمی کند و امیدوار است که عزم سیاسی کشورهای غربی برای تداوم گفتگوها با مسکو دوام بیاورد.

وی در این باره افزود: می دانیم که، متاسفانه، هم بروکسل و هم آمریکا با پشتکاری کاملاً شِیدا گونه، در حال رایزنی برای تحریم روسیه هستند و این چیزی است که به مذاق ما خوش نخواهد آمد و از آن استقبال نمی کنیم. بنابراین، امیدواریم که عزم سیاسی برای تداوم مذاکره دوام بیاورد و بتوانیم دشوارترین مسائل روابط مان را منحصراً از راه گفتگو حل و فصل کنیم.

اظهارات این مقام روس در حالی ایراد شد که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بازگشت از سفری که به مسکو داشت، از بررسی تحریم های جدید علیه مسکو در رابطه با پرونده «آلکسی ناوالنی» وبلاگ نویس منتقد روس خبر داد.

البته، در حالی که بورل هنوز در مسکو بود، دولت روسیه سه دیپلمات اروپایی را به اتهام انجام اقدامات تحریک آمیز و مشارکت در تظاهرات های ضددولتی، از این کشور اخراج کرد حال آنکه پیشتر نیز سفارت آمریکا در مسکو را به دامن زدن به اعتراضات ضددولتی متهم کرده بود.

با این حال، همان موقع نیز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که (فارغ از مسئله ناوالنی) تنش ها میان مسکو-بروکسل از مدت ها پیش رو به افزایش گذاشته حال آنکه اتحادیه اروپا آغازگر آنها بوده است. وی همچنین گفت که اگرچه باب مذاکره همچنان باز است اما روسیه در صورت مواجهه با تحریم های جدید، آمادگی قطع روابط با اتحادیه را دارد.

بعدها، پسکوف در توضیح تهدید لاوروف افزود: ما نمی خواهیم با اتحادیه اروپا روابط را قطع کنیم اما اگر این اتحادیه در این مسیر حرکت کند؛ در آن صورت ما آماده خواهیم بود.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *