اخبار داغ

ساختمان پایدار چیست؟

ساختمان سبز یا ساختمان پایدار اشاره ویژه‌ای به بنا در هر دو مفهوم سازه و کاربری ساختمان دارد. جنبه‌هایی مانند تاثیرات بنا بر طبیعت و محیط زیست، میزان بهره‌برداری بهینه از منابع موجود و… در تمامی طول عمر بنا شامل: طراحی، ساخت، عملیات‌های تعمیر و نگهداری، بازسازی و تخریب از ویژگی‌های ساختمان پایدار است. برای رسیدن به این […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
48 بازدید
کد مطلب : 27351

ساختمان سبز یا ساختمان پایدار اشاره ویژه‌ای به بنا در هر دو مفهوم سازه و کاربری ساختمان دارد. جنبه‌هایی مانند تاثیرات بنا بر طبیعت و محیط زیست، میزان بهره‌برداری بهینه از منابع موجود و… در تمامی طول عمر بنا شامل: طراحی، ساخت، عملیات‌های تعمیر و نگهداری، بازسازی و تخریب از ویژگی‌های ساختمان پایدار است. برای رسیدن به این هدف باید ارتباط بیشتری بین کارفرما، پیمانکار، مشاور و ساکنین باشد.
اگر بخواهیم تعریف جامعی از ساختمان پایدار بیان کنیم می‌توان گفت ساختمان پایدار یا سبز ساختمانی است که در طول عمر مفید خود حداقل تاثیر منفی بر محیط پیرامونی خود را دارد.
در طراحی پایدار نکته ای که بیشتر اهمیت دارد این است که طراح باید ساختمان را با توجه به انرژی، محیط اطراف و ویژگی‌های بومی منطقه طراحی کند تا دارای شاخص‌های ساختمان پایدار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *