اخبار داغ

۶۰ هزار متر مربع به مساحت آموزشی پژوهشی دانشگاه علامه اضافه شد

رئیس دانشگاه علامه گفت: ما برنامه داشتیم که ۶۰ هزار متر مربع به مساحت آموزشی پژوهشی اضافه کنیم و امروز این برنامه محقق شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حسین سلیمی در آئین بهره برداری از پروژه‌های ورزشی، پژوهشی و ورزشی که امروز در دانشکده تربیت بدنی علامه طباطبایی برگزار شد، […]

اشتراک گذاری
26 بهمن 1399
64 بازدید
کد مطلب : 26901

رئیس دانشگاه علامه گفت: ما برنامه داشتیم که ۶۰ هزار متر مربع به مساحت آموزشی پژوهشی اضافه کنیم و امروز این برنامه محقق شد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حسین سلیمی در آئین بهره برداری از پروژه‌های ورزشی، پژوهشی و ورزشی که امروز در دانشکده تربیت بدنی علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است این سوال مطرح شود که چرا دانشکده تربیت بدنی و چرا اکوسیستم جدیدی در حوزه پژوهش علوم ورزشی ایجاد شده است آن هم در حالی که تعداد زیادی دانشکده تربیت بدنی در کشور وجود دارد. اگر بخواهیم نگاه عمیق‌تری به حوزه ورزش داشته باشیم می‌بینیم که این حوزه‌ای است که بازتاب تحولات اجتماعی کشور در آن دیده می‌شود.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که یکی از مهمترین تجلیات جهانی شدن در حوزه ورزش است. وقتی که مثلاً در مشهورترین حوزه ورزش ما یعنی فوتبال، مجبور هستیم اساسنامه مان را براساس استانداردهای جهانی تنظیم کنیم و یا بالا پایین شدن قرارداد ورزشی در عرصه حقوق بین الملل، ممکن است میلیاردها سرمایه و ثروت کشور را جابه جا می‌کند، نشان دهنده اهمیت این حوزه است.

سلیمی ادامه داد: استاندارهای ما به سوی المپیکی شدن نشانه می‌رود که توسط هیچ نهاد دولتی کنترل نمی‌شود و همه این ها در لایه‌های مختلف جامعه ما اثر می‌گذارد، یعنی ما وارد عرصه جهانی شدن در حوزه ورزش شده ایم‌.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه بعضاً به دلیل بیگانگی با حوزه ورزش به لحاظ دانشی دچار تعلیق‌های بزرگ می‌شویم و یا تنش‌های زیادی را به سمت بطن جامعه هدایت می‌کنیم، گفت: مهمترین عرصه اثرگذار در نشاط اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی هستند و عرصه فعالیت‌های اجتماعی و روانشناسی جامعه ما ارتباط تنگاتنگی با ورزش دارد و به آن گره خورده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در عرصه اقتصادی می‌بینیم که هزاران میلیارد تومان در طول سال، ترنول حوزه‌های رسمی ورزش کشور است بدون آنکه درآمد معینی داشته باشیم یعنی به نوعی جامعه اقتصاد ما اقتصاد مصرف است نه اقتصاد درآمد.

وی افزود: ما طرح جامعی برای اقتصاد ورزش در جامعه نداریم و به شدت نیازمند این هستیم که حوزه ورزش را با عرصه آموزش و پژوهش گره بزنیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می‌دهم که پژوهشگاه‌ها و دانشکده‌های ورزشی در دانشگاه‌های بزرگ، یک کنسرسیومی به وجود آوردند که ارتباط نزدیکی با وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان داشته باشد و کار ویژه آن شناخت مسائل ورزشی کشور و پیدا کردن راه حل های آن‌ها از طریق پژوهش باشد.

سلیمی بیان کرد: شاید به زودی و در کوتاه مدت بتوانیم پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان را کاملاً به سمت نیازهای ورزشی کشور اختصاص دهیم. اگر می‌خواهیم فرهنگ اختلاف و پرخاشگری در ورزش ما وجود نداشته باشد باید از دانشمندان این حوزه آغاز کنیم و بعد به جامعه ورزشی تسری دهیم.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم بتوانیم پردیس شماره ۲ این دانشکده را به زودی به اتمام برسانیم. برنامه‌ای که سال ۹۲ بنده برای توسعه دانشگاه به وزارت علوم دادم، امروز پایان پیدا می‌کند. ما برنامه داشتیم که ۶۰ هزار متر مربع به مساحت آموزشی پژوهشی اضافه کنیم و امروز این برنامه محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *