اخبار داغ

«۲۲ بهمن» نمایش ملتی قوی در گام دوم انقلاب؛ رو به جاده‌ای روشنیم!

مراسم ۲۲ بهمن امسال به‌رغم شیوع کرونا با حضور خودرویی و موتوری ملتی همراه شد که همچنان قوی در گام دوم انقلاب به صحنه آمده است تا نشان دهد ایران و ایرانی به آینده‌ای روشن چشم دارد. امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم ملت بزرگ ایران حضوری درخشان از خود به‌جای […]

اشتراک گذاری
22 بهمن 1399
54 بازدید
کد مطلب : 25982

مراسم ۲۲ بهمن امسال به‌رغم شیوع کرونا با حضور خودرویی و موتوری ملتی همراه شد که همچنان قوی در گام دوم انقلاب به صحنه آمده است تا نشان دهد ایران و ایرانی به آینده‌ای روشن چشم دارد.

امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بازهم ملت بزرگ ایران حضوری درخشان از خود به‌جای گذاشت، حضور ملتی قوی که همچنان در مسیر رشد و پیشرفت ثابت‌قدم است.

به‌رغم شیوع کرونا ملت این بار هم دست به ابتکاری جدید زد، با حضور خودرویی و موتوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضورش را در این برهه حساس ثبت کرد. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز بانگ مردم بزرگ ایران به گوش جهانیان رسید.

امروز ایران عزیز، به‌وقت همدلی و همراهی سراسر شور و حضور شد تا بازهم جهانیان مبهوت وحدت، ولایتمداری و عشق ایرانی به سرزمینش شود. از خلیج‌فارس تا خزر نیلگون، از اشترانکوه و دماوند تا دنا و هامون، وسعتی از غرب تا شرق ایران امروز سراسر فریاد ملتی بود که بار دیگر اعلام کرد: هستیم بر سر عهدی که بستیم …

امروز به‌وقت ۲۲ بهمن، ۴۲ سال بعد از انقلاب در جشن سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب دنیا، همه آمدند در سراسر کشور، نسل‌اندرنسل، اولی، دومی، سومی و نسل چهارمی‌های بعد از انقلاب، پیر و جوان زن و مرد تا بودنشان را فریاد بزنند.

ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور ملت امروز یکرنگ بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه رنگ حضور گرفت.


جزئیات حضور مردم در مراسم ۲۲ بهمن را خبرنگاران در استان‌های مختلف کشور روایت می‌کنند

امسال، باوجود شیوع کرونا و تغییر شکل برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، مردم غیور، انقلابی و شهیدپرور آذربایجان غربی به صحنه آمده و در داخل خودروهای خود حضور و پشتیبانی خود از انقلاب اسلامی ایران را به نمایش گذاشته و با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید میثاق کردند. بر این اساس، خودروها به‌صورت کاروان از محلات و مقابل مساجد، به‌طرف مبدأ راهپیمایی نمادین خودرویی و موتوری، حرکت کرده و با اجرای برنامه توسط رزم نوازان ارتش و گروه سرود دانش‌آموزی از میدان ولایت‌فقیه طی یک ساعت و از مسیر خیابان امام، میدان انقلاب و خیابان شهید امینی به مقصد تقاطع شهید مدرس حرکت کردند.اقلیت‌های دینی آذربایجان غربی اعم شیعه، سنی، ارامنه، آشوری، یهودی، زرتشت، مسیحی و… امروز همگام با خلق حماسه‌ای ماندگار در آئین نمادین رژه خودرویی و موتوری امسال در ۲۲ بهمن حضور داشتند تا ثابت کنند اتحاد مردم ایران گسستنی نیست.

مراسم راهپیمایی کاروان‌های خودرویی و موتوری امسال البرز با سردادن شعارهای انقلابی «۲۲ بهمن یوم‌الله – یوم‌الله» و «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» همراه بود. مردم ولایتمدار البرز اعم از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله‌اکبر، خامنه‌ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت‌فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و با حمل دست‌نوشته‌ها بار دیگر خروش انقلابی خود را به رخ دشمنان نظام ایران اسلامی کشیدند. مردم ایران کوچک از مسیرهای تعیین‌شده با سردادن شعار و در دست داشتن شعارنوشته‌هایی حاوی تصاویر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری زاده و سایر شهدای گران‌قدر در یک نظم و شکوه خاص خودرویی و موتوری در حال حرکت به سمت میادین مشخص‌شده برای سخنرانی یوم‌الله ۲۲ بهمن هستند.

در سمنان مسیرهای منتهی به میدان دریادار شهید ابراهیم همتی مملو از خودرو است و ترافیک طولانی ایجادشده است خودروها کم‌کم از یک درگاه عبور و در خیابان قرار می‌گیرند تا به سمت مصلای امام خمینی (ره) سمنان راهپیمایی کنند. گروهی از جوانان بر روی خودروها پوستر می‌چسبانند. بنرها و پارچه‌های بزرگی در مسیر راهپیمایی نصب‌شده‌اند و همه‌چیز آماده است. راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن امسال علی‌رغم تمام محدودیت‌ها برگزار شد و مردمی که خودرو نداشتند نیز با حضور در سایت‌های مرتبط با این موضوع، در راهپیمایی مجازی میلیونی مردم ایران اسلامی و استان سمنان شرکت کردند تا یاد انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و شهیدان استان سمنان را گرامی بدارند آن‌هم استانی که ۳۳ شهید را تقدیم مبارزات انقلابی و سه هزار شهید را در دفاع مقدس و دفاع از حرم و سلامت و مرزبانی و … فدا کرده است.

ایستگاه حضور مردم این بار از میدان امام راحل ساری کلید خورد و موتورسواران و رانندگان برای حرکت به سمت میدان شهدا، استارت زده‌اند. آمده‌اند تا بگویند پای‌کار انقلاب ایستاده‌ایم، یک شهروند ساروی که در راهپیمایی شرکت کرده است، می‌گوید: امروز در راهپیمایی شرکت کردیم چراکه چشمان شهدای انقلاب اسلامی شاهد و ناظر ما هستند و باید در جواب این پرسش که بعد از شهدا چه کردیم، زبان در کام ما بچرخد. وی با بیان اینکه امروز روز نمایش انگیزه تمام‌نشدنی مردم در مبارزه با دشمنان است، افزود: این انقلاب اسلامی درواقع احیای مجدد اسلام و احیای دوباره ایران عزیز است.

صبح امروز چهارشنبه حرکت نمادین رژه موتوری و خودرویی به همراه پرواز پاراگلایدرها در اهواز و شناور شدن قایق‌ها در رودخانه کارون جلوه‌ای بی‌نظیر از اتحاد و همدلی را در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت. مردم خوزستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونایی با حضور در مراسم رژه نمادین خودرویی و موتوری، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و پلاکاردهایی را با مضمون گرامیداشت فجر انقلاب اسلامی حمل کردند.

این راهپیمایی در شهرکرد هم‌زمان با سراسر استان از میدان قمر بنی‌هاشم (ع) آغاز و اقشار مختلف مردم به همراه خانواده خود در خودرو پس از طی مسیر میدان معلم، خیابان کاشانی، چهارراه فارابی، چهارراه استانداری، چهارراه هواپیمایی، فلکه آیت‌الله دهکردی در میدان امام حسین (ع) این شهر مستقر شدند.

راهپیمایی خودرویی از ساعت ۱۰ صبح با حضور پرشور مردم ولایتمدار کرمانشاه از میدان آزادی تا میدان فردوسی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. در راهپیمایی خودرویی و موتوری، مردم با تزئین خودرو و موتورسیکلت‌های خود با تمثال رهبر معظم انقلاب و سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و پرچم ایران با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

امسال به خاطر شرایط کرونایی مراسم راهپیمایی به‌صورت پیاده برگزار نشد ولی بازهم مردم حضوری گسترده و پرشور در مراسم سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشتند. مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری در بوشهر و دیگر شهرها و روستاهای استان بوشهر با حضور گسترده مردم برگزار شد و مردم با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم حضور داشتند. در مرکز استان، مردم بوشهر با حرکت خودرویی و موتوری از کنار آب‌های خلیج‌فارس بوشهر به سمت دهکده گردشگری بوشهر به مسافت ۱۵ کیلومتر حرکت خود را آغاز کردند.

این مراسم در شهر ایلام از ساعت ١٠ صبح روز چهارشنبه ٢٢ بهمن‌ماه از محل میدان دفاع مقدس آغاز و با طی مسیر میدان‌های میلاد، انقلاب، خیام، شهدا به سمت میدان امام (ره)، چهارراه مقاومت، پل شهید رضایی‌نژاد، میدان دادگستری تا مصلی بزرگ ایلام برگزار می‌شود.

مردم گلستان در شهرهای مختلف امروز (چهارشنبه) با حس و حال متفاوت و با شور و شعور خاص به خیابان آمده و حضور آن‌ها مشتی دیگری بر دهان یاوه‌گویان انقلاب بود. آن‌ها آمدند و با شهدا و امام شهدا (ره) عهد و پیمان دوباره بستند و با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» و مشت‌های گره‌کرده به ایادی استکبار نشان دادن که لحظه‌ای از آرمان‌ها انقلاب دست برنخواهند داشت. کودکان و نوجوانان با در دست داشتن پرچم ایران، در کنار والدین خود در راهپیمایی خودرویی سهم پررنگی در فجر انقلاب امسال داشتند.

راهپیمایی موتوری و خودرویی خانوادگی یوم‌الله ۲۲ بهمن مردم غیور تبریز از جاده ائل گلی به سمت مصلای تبریز شروع شد. حجم انبوه پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران بر فراز خودروها تماشایی‌ترین سکانس این راهپیمایی مردمی است.

مردم همیشه در صحنه قم با تزئین وسایل نقلیه خود و با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی همراه با خانواده به میدان آمدند تا پیام استمرار حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی را بعد از چهار دهه به همه دنیا اعلام کنند. اقشار مختلف از ورزشکاران تا اصناف مختلف همچون سنوات گذشته اما این بار با خودرو و موتورسیکلت به صحنه آمدند و نشان دادند آرمان‌های انقلاب اسلامی و خمینی کبیر همچنان در اعماق وجود ملت ایران جایگاه خود را حفظ کرده است.

صبح چهارشنبه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شیراز به دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت خودرویی برگزار شد که جلوه‌ای جدید به سومین حرم اهل‌بیت (ع) داد. آنچه بیش از همه به چشم می‌آید حضور خانوادگی در خودروهای تزئین شده با پرچم ایران و عکس‌های مختلفی از مقام معظم رهبری و سردار شهید قاسم سلیمانی است. رژه موتورهای سنگین نیز باعث ایجاد نشاط بیشتر در مسیر راهپیمایی شده است.

مردم کرمان مانند ۴۲ سال گذشته که از عمر انقلاب می‌گذرد امروز هم با حضور درصحنه، حمایت و پشتیبانی خود از نظام اسلامی و ولایت‌فقیه را نشان دادند. راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن با مشارکت گسترده مردم در سراسر استان کرمان در حالی آغاز شد که حضور خانواده‌ها در این مراسم چشمگیر است.

مردم همیشه درصحنه خراسان جنوبی مانند همیشه حضوری پرشور در مراسم ۲۲ بهمن دارند و خیابان‌های مشخص‌شده برای مراسم مملو از خودروهایی است که هم استانی‌ها به‌صورت خانوادگی برای در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروز انقلاب در این مراسم شرکت کرده‌اند و با نصب پرچم‌های سه رنگ ایران بر خودروهای خود و در دست داشتن این پرچم ارزشمند، بار دیگر اعلام کردند که دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌های، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخواهند توانست خللی در اراده پولادین مردم ایران ایجاد کنند. انقلاب اسلامی ایران در گام دوم، مصمم‌تر به‌سوی آرمان‌های خود پیش می‌رود و مردم امروز آمده‌اند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب، بر تداوم راه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم تأکید کنند.

هم‌زمان با آغاز مراسم گرامیداشت ۲۲ بهمن‌ماه در سراسر کشور که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورتی متفاوت و عمدتاً در فضای مجازی و ارسال عکس و متن‌های انقلاب در فضای مجازی برگزار می‌شود در مشهد با حرکت نمادین خودروها و رژه موتوری آغاز و در حال برگزاری است. حضور پرشور مردم مشهد از ساعت ۹ صبح امروز در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) جلوه ویژه‌ای به خیابان‌های این شهر داده است.

مردم شهیدپرور و مؤمن شهر رشت و سایر شهرهای استان گیلان باوجود عدم برگزاری راهپیمایی با حضور خانوادگی همانند همیشه در میدان حاضر و در رژه خودرویی و موتوری شرکت می‌کند. سامانه www.fajr.ccoip.ir از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان معرفی‌شده تا گیلانیان ولایت مدار با انتخاب شعار دلخواه خود همگام با ملت شریف ایران در راهپیمایی مجازی یوم‌الله ۲۲ بهمن شرکت کنند.

هرساله وقتی تقویم به ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب می‌رسد مردم غیور ایران با راهپیمایی باعظمت خود در این روز یاد و خاطره امام راحل (ره) و فرزندان غیور کشور را گرامی می‌دارند تا بار دیگر به جهان ثابت کنند هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند این عزت و سربلندی ملت وفادار و یکپارچه ایران اسلامی را خدشه‌دار کند. اما امسال به دلیل شرایط ویژه‌ای که شیوع ویروس منحوس کرونا حاکم کرده مردم سیستان و بلوچستان هم‌زمان با بیست و دومین روز از بهمن‌ماه ۹۹، هم‌زمان با سایر نقاط کشور، راهپیمایی فجر را به صورتی متفاوت برگزار کردند و با حضوری باشکوه در فضای مجازی و همچنین راهپیمایی خودرویی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

استان هرمزگان به لحاظ قومیتی جزو استان‌ها پراهمیت قرار دارد. این اهمیت ازآنجا پررنگ و قابل‌تأمل است که تقریباً ۴۸ درصد ساکنان این استان را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند و هرمزگان به‌عنوان یکی از استان‌های نمونه در وحدت و اتحاد میان شیعه و سنی شناخته می‌شود. از روزهای گذشته علما و بزرگان اهل سنت مردم را به حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرده‌اند و امروز شاهد این حضور خروشان و دشمن‌شکن بودیم.


تصاویری از راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در استان‌ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *