اخبار داغ

مشخصات و ویژگی های سیستم عامل هارمونی؛ سیستم عاملی مبتنی بر اندروید

شرکت هواوی پس از تحریم های دولت آمریکا و عدم همکاری گوگل با این شرکت تلاش کرده تا سیستم‌عامل هارمونی را به عنوان جایگزین در گوشی های هواوی مورد استفاده قرار دهد. پیش از این مشخصات دقیقی از این سیستم عامل منتشر نشده بود. اما با توجه به اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده می توان […]

اشتراک گذاری
17 بهمن 1399
88 بازدید
کد مطلب : 24725

شرکت هواوی پس از تحریم های دولت آمریکا و عدم همکاری گوگل با این شرکت تلاش کرده تا سیستم‌عامل هارمونی را به عنوان جایگزین در گوشی های هواوی مورد استفاده قرار دهد. پیش از این مشخصات دقیقی از این سیستم عامل منتشر نشده بود. اما با توجه به اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده می توان نتیجه گرفت سیستم‌عامل هارمونی نیز نسخه ای از اندروید ۱۰ بوده است.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از تکنا، هواوی سیستم عامل هارمونی را یک سیستم عامل متفاوت با آنچه تا کنون در گوشی‌های هوشمند استفاده شده معرفی کرده بو.د قرار بود این شرکت از هارمونی علاوه بر گوشی های موبایل در لوازم خانگی و صوتی و تصویری هوشمند نیز استفاده کند. همچنین این سیستم عامل به عنوان پیشرفت و نوآوری هواوی در مقابل تحریم های آمریکا به شمار می رفت. با تمام این توضیحات نسخه بتای این سیستم عامل اواخر سال ۲۰۲۰ برای برخی گوشی های هوشمند عرضه شد. اما آنچه اکنون با آن روبرو هستیم یک نسخه از اندروید است که در آن تنها به جای کلمه اندروید از هارمونی استفاده شده است.

هواوی تنها سیستم عامل خود را در اختیار توسعه دهندگانی قرار می دهد که یک کپی از مدارک شخصی کارت اعتباری و حتی آیدی شخصی خود را برای شرکت ارسال کنند. در واقع نسخه بتای سیستم عامل هارمونی برای کاربران و یا توسعه‌دهندگان استریم شده و احتمالا نسخه اصلی آن در یک گوشی با نسخه بتا در چین قرار دارد.

سیستم عامل هارمونی با قرار گیری در گوشی های هواوی می تواند از محبوبیت بالایی در چین برخوردار شود. این سیستم عامل از رابط کاربریEMUI  هواوی و از طریق به روز رسانی های اندروید در پروژه متن باز استفاده می کند. شاید این موضوع از محبوبیت سیستم عامل هارمونی در دیگر کشورها بکاهد.

وبسایت ArsTechnica که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کند روز گذشته اطلاعات مربوط به هارمونی و مبتنی بودن آن بر اندروید را منتشر کرد. از آن زمان تاکنون هواوی پاسخی در این رابطه نداده است. بسیاری از توسعه‌دهندگان امیدوارند این شرکت تنها یک نسخه از اندروید را به آن ها ارائه داده و در آینده سیستم‌عامل واقعی را عرضه خواهد کرد.

منبع: تکنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *