اخبار داغ

آیا پاندمی با آغاز واکسیناسیون خاموش می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وبه نقل از پورکریم،متخصص ویروس‌شناسی مرکز تحقیقات رگا در بلژیک:متاسفانه نه تنها توزیع مناسب و متعادلی در رابطه با واکسیناسیون جهانیان وجود ندارد، بلکه شرکت‌های واکسن سازی نیز هنوز تولید بالایی که بتواند در مدت کوتاهی نیاز مردم دنیا را مرتفع کند ندارند. متاسفانه بسیاری از کشورهای قدرتمند و […]

اشتراک گذاری
15 بهمن 1399
109 بازدید
کد مطلب : 24163

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، وبه نقل از پورکریم،متخصص ویروس‌شناسی مرکز تحقیقات رگا در بلژیک:
متاسفانه نه تنها توزیع مناسب و متعادلی در رابطه با واکسیناسیون جهانیان وجود ندارد، بلکه شرکت‌های واکسن سازی نیز هنوز تولید بالایی که بتواند در مدت کوتاهی نیاز مردم دنیا را مرتفع کند ندارند.

متاسفانه بسیاری از کشورهای قدرتمند و با بنیه مالی بالا نسبت به پیش خرید و حتی ذخیره واکسن اقدام کرده‌اند و در مقابل بسیاری از کشورها توان خرید واکسن را ندارند، بنابراین واکسیناسیون عمومی در سطح جوامع هماهنگ پیش نمی‌رود و به همین دلیل احتمالا اتمام طرح واکسیناسیون چندین سال زمان می‌برد و طی این مدت جهش‌ها و واریانت‌های مختلف ویروس نیز کار را بیش از پیش سخت خواهند کرد.

تحت شرایط فعلی، پاندمی به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

بنابراین تا چند سال آینده باید پوشش ماسک و فاصله فیزیکی را رعایت کنیم، چراکه دنیا تا ۲ تا ۳ سال آینده درگیر این بیماری خواهد بود و تنها مساله مهم در شرایط فعلی پاندمی کاهش تعداد مرگ و میرها با بکارگیری استراتژی‌های مشخص در همه کشورهاست.

منبع :صدای دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *