اخبار داغ

هشدار دامپزشکی درباره شیوع آنفلوانزای مرغی در سیستان وبلوچستان

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی اظهار داشت: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است لذا پرورش دهندگان طیور بایستی به دقت، توصیه‌ها […]

اشتراک گذاری
29 دی 1399
154 بازدید
کد مطلب : 20544

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مهدی حسینی اظهار داشت: در شرایط کنونی انجام و تشدید اقدامات امنیت زیستی توسط مرغداران به منظور جلوگیری از ابتلاء به بیماری در گله‌ها و مراکز تولید و پرورش ضروری است لذا پرورش دهندگان طیور بایستی به دقت، توصیه‌ها و الزامات بهداشتی دامپزشکی را رعایت کنند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه حجم گسترده ورود مرغ زنده به صورت غیر مجاز از مقصد خراسان جنوبی، امکان مبتلا شدن مرغداری‌های صنعتی و بومی به این بیماری محتمل خواهد بود.

وی افزود: دور نگه داشتن طیور خانگی از پرندگان مهاجر آزاد پرواز در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد و محدودیت در تردد افراد و تجهیزاتی که واحد تولید و پرورش مرغداران دسترسی دارند و به روز نگهداشتن سیستم ضد عفونی تجهیزات از موارد مورد تاکید در این زمینه است.

حسینی گفت: ضروری است مرغداران باید شرایط قرنطینه‌ای را به صورت دقیق رعایت نموده و از خرید جوجه یک‌روزه، پولت، دان و سایر نهاده‌های طیور از بدون مجوز دامپزشکی مبدأ پرهیز کنند.

وی با اشاره به احتمال انتقال این بیماری به انسان، از همه مردم درخواست کرد از خرید مرغ زنده پرهیز نموده و گوشت مرغ مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آنفولانزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفولانزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *