اخبار داغ

آتش در پارک ملی گلستان/نیروهای امدادی اعزام شدند

پارک ملی گلستان که از روز گذشته درگیر حریق شده همچنان در آتش می سوزد و علاوه بر نیروهای محیط بانی و آتشبانان، نیروهای امدادی هم به محل اعزام شدند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر از روز گذشته (شنبه) پارک ملی گلستان دچار حریق شده و علیرغم حضور محیط بانان و همیاران […]

اشتراک گذاری
28 دی 1399
117 بازدید
کد مطلب : 20387

پارک ملی گلستان که از روز گذشته درگیر حریق شده همچنان در آتش می سوزد و علاوه بر نیروهای محیط بانی و آتشبانان، نیروهای امدادی هم به محل اعزام شدند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر از روز گذشته (شنبه) پارک ملی گلستان دچار حریق شده و علیرغم حضور محیط بانان و همیاران به دلیل وزش باد شدید این آتش سوزی هنوز کنترل نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در این خصوص گفت: ساعت ۱۶ روز گذشته آتش در سه نقطه از منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان آغاز شد که در ابتدا گروه‌های اعزامی توانستند جلوی پیشروی آتش را بگیرند.

محمدرضا کنعانی افزود: از ساعت سه بامداد یکشنبه با وزش شدید باد در منطقه، کنترل آتش سخت شد که به همین علت ۱۰ گروه واکنش سریع از شهرستان‌های استان به منطقه اعزام و در حال اطفا آتش هستند.

کنعانی بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی منسجم و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها از جمله مناطع طبیعی این آتش سوزی کنترل و مهار شود.

به دنبال آتش سوزی در جنگل گلستان، استاندار گلستان هم در محل حضور یافت و جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی علمیات پاسخ به بحران با هدف بررسی میزان آتش سوزی و اقدامات اطفا حریق تشکیل شد.

پشتیبانی امدادی هلال احمر در آتش سوزی جنگل‌های گلستان

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان هم از اعزام نیروهای امدادی به منطقه در حال حریق پارک ملی گلستان خبرداد.

حسن ملک شاهکویی گفت: به دنبال آتش سوزی مجدد در عرصه‌های جنگلی گلستان و با اعلام مدیریت بحران شهرستان، ساعت ۱۰ صبح یکشنبه، ۱۲ نیروی عملیاتی با تجهیزات لازم برای پیشتیبانی نیروهای امدادی درگیر در اطفا حریق به جنگل گلستان اعزام و در دره شمالی تنگراه مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ نفر از اعضای خانه هلال روستای تنگراه برای کمک به نیروهای اطفای حریق به جنگل گلستان رفتند.

ملک شاهکوهی بیان کرد: فرمانداری، مدیریت بحران مینودشت به همراه هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادرسان در منابع طبیعی شهرستان با استفاده از تصاویر هوایی در حال تعیین محل برداشت آب و هلی برد نیروها به منظور اطفا حریق آتش سوزی جنگل گلستان هستند.

گفتنی است که هفته گذشته هم دو مورد آتش سوزی در منطقه دره شمالی و زاو پارک ملی گلستان باعث خسارت سطحی به ۸.۵ هکتار از عرصه جنگلی این پارک شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *