اخبار داغ

شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روزنامه گاردین، داده‌های جدید دانشگاه جان هاپکینز با ثبت یک رکورد جدید از مرگ روزانه ۱۱،۹۰۰ نفر در جهان بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ خبر می‌دهد. به عبارت دیگر، در هر هشت ثانیه یک نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان […]

اشتراک گذاری
27 دی 1399
104 بازدید
کد مطلب : 19942

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روزنامه گاردین، داده‌های جدید دانشگاه جان هاپکینز با ثبت یک رکورد جدید از مرگ روزانه ۱۱،۹۰۰ نفر در جهان بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ خبر می‌دهد. به عبارت دیگر، در هر هشت ثانیه یک نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست می‌دهد.

در میان کشورهای جهان، ایالات متحده، برزیل، هندوستان، مکزیک و انگلیس هم اکنون بالاترین نرخ مرگ و میر و ابتلاء به کرونا را در جهان دارا هستند.

در واقع ایالات متحده با بیش از ۳۸۶،۰۰۰ قربانی- یک نفر از هر چهار قربانی کووید -۱۹ در جهان- بالاترین نرخ مرگ و میر را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا، برزیل با ۲۰۷ هزار مورد، هندوستان با ۱۵۲ هزار مورد، مکزیک با ۱۳۸ هزار مورد و انگلیس با بیش از ۸۶ هزار مورد مرگ و میر در صدر کشورهای جهان قرار دارند.

این پنج کشور تقریباً ۵۰ درصد از قربانیان کووید -۱۹ در جهان را به خود اختصاص می‌دهند؛ در حالی که تنها دارای ۲۷ درصد از جمعیت جهان هستند.

قاره اروپا نیز به عنوان آلوده‌ترین منطقه جهان از لحاظ شیوع کرونا بیش از ۶۱۵ هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری ویروسی- حدود ۳۱ درصد از مرگ‌های مرتبط به کووید -۱۹ در جهان- را ثبت کرده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *